Adidas spustil prodej svého prvního NFT, vyprodalo se během pár hodin

Roman Macháč
  • Módní značka Adidas poprvé v historii spustila prodej vlastního NFT
  • Po tokenech se jen zaprášilo a vše bylo vyprodáno za pár hodin
  • Společnost si tím přišla na více jak 22 milionů dolarů
Společnost Adidas vytvořila své první NFT
Společnost Adidas vytvořila své první NFT

Společnost Adidas pravděpodobně všichni známe hlavně kvůli oblečení, na které narazíme snad ve všech nákupních centrech. Svět se ale pomalu mění, a tak se firma rozhodla, že určitě nechce zůstat pozadu a vydala své vlastní NFT, tedy „non-fungible token“. Ten bude v budoucnu sloužit pro nákup limitované řady produktů a dalšího vybavení.

Adidas vyprodal kolekci „Into the Metaverse NFT“

Všech 30 000 kusů z řady „Into the Metaverse NFT“ bylo vyprodáno během pár hodin. Zákazníci museli zaplatit za jednotlivé NFT cenu 0,2 ETH, přičemž do finální ceny musíme započítat taktéž tzv. Gas Fee. Jde v podstatě o poplatek těžařům, kteří síť provozují a transakci zprostředkovali. V době největších objemů mohl být poplatek minimálně stovky dolarů.

A kolik, že je vlastně 0,2 ETH? Pokud to budeme brát dnešním kurzem, jedná se o částku 17 800 Kč. Adidas uvádí, že uživatelé byli schopni vymintovat 29 620 kusů tokenů s tím, že dalších 380 si společnost nechává pro „budoucí akce“. To znamená, že si kultovní značka přišla za jedno odpoledne na více jak 22 milionů dolarů.

Dočkají se uživatelé teplákovky od opičáka číslo 8774?
Dočkají se uživatelé teplákovky od opičáka číslo 8774?

Čtěte také: Jak ztratit na prodeji NFT miliony? Stačí chvíle nepozornosti a jediné kliknutí


Na kolekci se podílí řada legend

Adidas vytvořil tuto kolekci NFT ve spolupráci s legendárním klubem Bored Ape Yacht Club, dále se na vývoji podíleli Punks Comics nebo třeba GMoney. Jak již bylo řečeno v úvodu, NFT token bude sloužit svým majitelům jakožto vstupenka na různé akce, možnost koupě limitované edice oblečení a dalších exkluzivních věcí.

Zajímavostí je, že se majitelé nových NFT mohou těšit i na prodej teplákovky, kterou má na sobě opičák z Bored Ape Yacht Club a jeho vlastníkem je právě společnost Adidas. Spustí tak módní značka novou vlnu zájmu o tuto technologii? Uvidíme.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

V první řadě milovník aut, v druhé řadě fanoušek elektrifikace. Mám to štěstí, že mohu dělat pouze to, co je zároveň mým koníčkem.


Komentáře


Nejnovější články