Projekt existuje od roku 2014 a několikrát změnil zaměření
Nyní v čele projektu stojí Kevin Lynch, který stál i za vývojem Apple Watch
Apple nedávno dokončil práce na jádru nového procesoru, který by měl v budoucnu pohánět elektromobily vlastní výroby. Tento projekt je zatím v utajení a nese jméno Titan. Pro Apple je to splněný další milník na cestě k vlastní elektromobilitě. Snaží se nyní uspíšit celý vývoj tak, aby byl schopen prodeje už za čtyři roky.
Apple Car bez volantu
Čip z vlastní továrny by měl být tou nejpokrokovější komponentou, která byla dosud v rámci projektu vyvinuta. Společnost se snaží čip zkompletovat, aby jej mohla vyzkoušet ve své flotile testovacích vozidel v Kaliforinii a věří, že výsledný vůz bude splňovat lepší bezpečnostní standardy, než které nabízí Tesla nebo Waymo.
Projekt Titan, ze kterého má vzejít Apple Car, byl již několikrát restartován. Nynějším cílem je vytvořit autonomní vozidlo, které nebude potřebovat volant. Interiér by tak měl být prostornější a uspořádáním by měl připomínat limuzínu. Podobný styl vnitřního uskupení dříve představil projekt Canoo u prototypů svých elektrických dodávek.
Apple dokonce zahájil komunikaci s výrobcem Canoo o možném odkupu společnosti. Uvnitř vozidel by pak měl být dominantní dotykový displej po vzoru iPadu. Ten by zajišťoval veškerou obsluhu vozidla a měl by samozřejmě poskytnout velmi podobné rozhraní jako u Apple iOS.
Co zatím není známo, je obchodní model. Apple měl v záměru vytvořit flotilu autonomních vozidel, které by měly především konkurovat službám typu Uber, Lyft nebo Waymo. Pokud se vám zdá být poslední termín povědomý, jedná se o projekt Tesly, který je ovšem stále v počátcích, a tak není známý termín, kdy bychom se mohli samořídících Tesel bez řidiče dočkat. I vzhledem k těmto skutečnostem to zatím vypadá, že i Apple se nejprve vydá cestou prodeje koncovým zákazníkům.
Pokud se podíváme více na energetickou stránku vozidel, Apple nemá záměr vyvíjet vlastní nabíjecí kabely, ani vlastní konektory. Místo toho chce vozidla nachystat co nejvíce univerzálně a kompatibilně s existujícími řešeními. Vozidlo by tak mělo být jednoduché nabíjet z většiny veřejných dobíjecích stanic.
I tak musíme brát tyto informace s rezervou, zvláště s ohledem na minulost projektu. Ten byl zahájen v roce 2014 a za tu dobu vystřídal pět ředitelů. Aktuálně stojí v čele vývoje Kevin Lynch, který měl dříve na starosti vývoj Apple Watch. Ovšem úprava a zrychlení časového plánu by mohlo naznačovat, že se Lynchovi a jeho týmu ve vývoji daří. Každopádně jsou to skvělé novinky tohoto perspektivního projektu.