Apple se zapsal do historie. Včerejší burzovní den totiž americká společnost uzavřela s tržní kapitalizací větší než tři biliony dolarů. To se ještě nikomu předtím nepodařilo, informuje přední technologický server Mobilizujeme.cz.
Tři biliony dolarů
Přitom zdánlivě se tak nestalo poprvé. Značce s logem nakousnutého jablka se obdobný počin podařil už před rokem, jenže na tříbilionové hranici se sotva ohřála a po pár desítkách minut byla euforie pryč.
Letos je to jiné, a Mark Gurman, reportér Bloombergu vysvětluje proč. Na základě jasně dané obchodní strategie, tlaku na virtuální a rozšířenou realitu a pestré portfolio produktů a služeb je prý takový výsledek de facto logický.
Ve své vlastní analýze zdůraznil, že i když se revoluční headset Vision Pro jako zdůvodnění aktuálního úspěchu nabízí, nemá na něm významná podíl.
Jako hlavní důvod uvádí Gurman uživatelské prostředí Applu. Propojení všech mobilních zařízení, tabletů, hodinek a dostupnost předplatných hudby a videí na každém produktu je extrémně pohodlné a jen těžko se z tohoto prostředí odchází.
V případě Applu jsou zkrátka zákazníci ochotní si za luxus, jaký značka nabízí, připlatit. Dalším aspektem je skutečnost, že na podzim přijde na trh další řada iPhonů 15, která po delší době nabídne výraznější změny a nové funkce. Oba tyto faktory se promítají do současné velmi pozitivní nálady investorů.