Apple Vision Pro nepředstavuje žádný průlom. Meta je dál, říká kriticky Zuckerberg

Tomáš Richter
  • Nový AR/VR headset od Applu sbírá pozitivní reakce
  • Jinak se na to ale dívá CEO společnosti Meta Platforms
  • Mark Zuckerberg si nemyslí, že jde o zásadní průlom
Apple Vision Pro
Apple Vision Pro

Umělá inteligence, rozšířená stejně jako virtuální realita patří mezi novodobé fenomény. A je jen otázkou času, než se začnou vzájemně prolínat. Odborníci mají obecně za to, že již velmi záhy se dočkáme jiného vnímání přítomnosti oproti tomu, z jaké perspektivy na ni nahlížíme teď.

Apple Vision Pro sbírá pozitivní ohlasy

Toliko omílaný metaverse je de facto průsečík vzájemně se prolínajících světů digitální a fyzické sféry, kolektivní sdílený virtuální prostor, jaký známe z takových filmových spektáklů jako Minority Report, Tron nebo Ready Player One.

A také není žádným tajemstvím, že metaverse už s ohledem na potenciál působí jako magnet na celou řadu vyspělých technologických firem, mezi nimiž jsou velkými hráči jak Facebook, potažmo Meta, tak nyní už i Apple. Ten navíc před pár dny představil AR/VR headset Apple Vision Pro, který dosud sbírá velmi pozitivní ohlasy.

Apple představil nový VR headset
Apple představil nový VR headset

Čtěte také: Meta Quest 3 oficiálně – Nejvymakanější VR headset od Marka Zuckerberga


Jde o naprosto zásadní produkt

Apple Vision Pro je s ohledem na nejbližší budoucnost v mnoha ohledech pro značku naprosto zásadním produktem. To, jakým způsobem bude vnímán, může být určující pro další vývoj kalifornského brandu nehledě na to, že případný neúspěch se neodpouští.

A jak novinku vnímá úhlavní konkurent? Přední technologický online magazín Mobilizujeme.cz s odvoláním na The Verge informuje, že na jablečný AR/VR headset už stihl zareagovat i Mark Zuckerberg, generální ředitel Meta Platforms. Ten jej přímo nestrhal, ale dle očekávání ho ani nevynesl do nebes.

Šéf Mety vyzdvihl snahu společnosti Apple o vytvoření první vlaštovky v rámci rozvíjení vlastního metaverse. S vizí stejně jako s cenou produktu se však neztotožňuje. Říká, že u něj postrádá jednak vyšší míru interakce, jednak ideu o sbližování lidí. Zdůraznil, že brýle Meta Quest 3 jsou právě o těchto atributech.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg

Zuckerbergovi vadí i vysoká cena

Dalším kamenem úrazu je dle Zuckerberga astronomická cena, která plošnou adopci výrazně ztěžuje (ta byla stanovena na 3 499 dolarů, cca 76 870 korun bez DPH — pozn. redakce). To zní vcelku racionálně. V tomto kontextu se však proslýchá, že Apple Vision Pro doplní ještě další, výrazně levnější bratříček, který bude chtít oslovit masy.

Také je otázkou, do jaké míry jde o rozumné zhodnocení a za kterými argumenty stojí vlastní Zuckerbergova ješitnost. Není totiž žádným tajemstvím, že Meta do oblasti rozšířené a virtuální reality investovala miliardy dolarů a dosud jsou výsledky spíše vlažné.


Autor článku

Tomáš Richter - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články