Zní to jako událost ze vzdálené budoucnosti, nicméně bavíme se o něčem, k čemu již opravdu reálně došlo. Konkrétně 8. listopadu roku 2017 a po více než roce a půl se nyní dozvídáme výsledky vyšetřování.
Autonomní tedy samořiditelná auta a různé minibusy nebo shuttle už před pár lety začaly jezdit nejen na uzavřených testovacích okruzích, ale také v reálné provozu. A i když autonomní doprava slibuje vyšší bezpečnost přepravy, asi bylo každému víceméně jasné, že k nějaké dopravní nehodě dříve nebo později stejně dojde.
V tomto případě se srazil menší plně elektrický shuttle s dodávkou. K incidentu došlo 8.11. 2017 a trvalo rok a půl, než policie celou situaci vyšetřila a přinesla výsledky. Ačkoliv k nehodě došlo za poměrně nízké rychlosti a srážka nebyla nijak výrazná, za všechno prý může nedostupnost manuálního ovládání, (které je podobné jako herní ovladač k Xboxu) přitom v shuttlu jelo 9 cestujících a o srážce věděli předem.
Bezpečnostní operátor v shuttlu vypovídal, že celou situaci vyhodnotil tak, že není čas na připojení manuálního ovládání a ke změně směru, tak alespoň stisknul tlačítko stop a mával rukama na řidiče dodávky. Ten ovšem varování neviděl a o pár vteřin později narazil do levé přední strany shuttlu. Paradoxní přitom je, že pokud by v shuttlu nikdo nic nedělal, z výsledků vyšetřování vyšlo najevo, že by shuttle zastavil sám od sebe a ke srážce by možná ani nedošlo. Že by tedy i v tomto případě platilo, že lidský faktor je opravdu nejslabším článkem při řízení?