Češi se pirátství nebrání. Za streamovací služby platí méně než většina Evropy

Jak moc Češi využívají streamovací služby? Nová studia odhalila, že mnohem raději obsah „pirátíme“ a moc rádi využíváme zkušební období zdarma.
Češi jsou piráti
Na českém trhu je spousta kvalitních streamovacích platforem, které zákazníkům nabízí jedinečný obsah. Z nejnovější studie WPP Media navíc vyplývá, že streamování obsahu má v Česku stále silnější místo. Přesto se Češi řadí mezi největší piráty obsahu.
Studie se zaměřila na země střední a východní Evropy, mezi které patří Česko, Polsko, Maďarsko a Rumunsko. Ze všech těchto zemí je následně popularita streamovacích platforem nejnižší právě u nás a placené služby využívá zhruba 72 % domácností.
Stahování obsahu z internetu pak v Česku preferuje zhruba 33 % domácností, což je oproti zbylým zemím výrazně více. Toto číslo údajně vyplývá z neochoty Čechů za videoobsah platit. Například v sousedním Polsku se ke stahování obsahu z internetu uchyluje jen 9 % domácností.

Mrknout na obsah a službu opustit
Český trh je specifický i chováním platících uživatelů. Ve sledovaném regionu je u nás nejvíce takzvaných „streaming jumperů“. Jde o uživatele, kteří často přecházejí z jedné platformy na druhou.
Zkrátka si například začnou platit Netflix, mrknou na veškerý obsah, který je zajímá a službu přestanou platit. Češi také často vyhledávají různé slevové akce a rádi využívají zkušební období zdarma.
Netflix je jasnou jedničkou
Zveřejněná studie se zaměřila i na jednotlivé platformy a odhaluje, že jedničkou ve všech sledovaných zemích je Netflix. V Česku je podíl této platformy drtivých 51 %. Druhé místo si s 22 % uzmula česká platforma Oneplay.
Na třetí příčce se s 10 procenty drží HBO Max a mimo stupně vítězů se o pouhé jedno procento objevilo Disney+. Pomyslnou top 5 uzavírá další česká platforma, kterou je iVysílání.

Popularita televize klesá
Zatímco streamovací platformy jsou rok od roku v Česku populárnější, klasické televizní vysílání je na ústupu. V České republice klesla sledovanost lineární televize o zhruba 14 %. U mladých diváků ve věku 15 až 24 let byl pokles za posledních deset let až poloviční.
V budoucnu se dá navíc očekávat, že tento trend bude i nadále zesilovat a klasické televizní vysílání bude muset hledat jiné cesty, jak k obrazovkám přilákat nové diváky.
Zdroj: WPP Media
Autor článku

Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.
Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.









