Dejte sbohem otravnému volání! Novela zákona přiškrtila telemarketing v Česku

Roman Macháč
  • Telemarketing v Česku čeká jedna z největších změn v historii
  • Od 1. července nesmí prodejci kontaktovat člověka bez výslovného souhlasu
  • Operátorům neprojde ani klasická výmluva, že číslo bylo automaticky vygenerováno
Telemarketing čekají zlé časy
Telemarketing čekají zlé časy

Tak jsme se konečně dočkali. Již od 1. července začne naplno platit novela zákona o elektronických komunikacích, která zakazuje provozování nevyžádaných telefonátů. Telemarketing tak zasáhne bolestivá rána, neboť od tohoto soudného dne vám již nesmí zavolat v případě, že jste neuvedli výslovný souhlas.

Telemarketing to bude mít rázem těžší

Pokud vám do této chvíle lidé z telemarketingu volali, bylo to způsobeno tím, že zákon fungoval zcela opačně. Společnosti mohli volat komukoliv, kdo předtím nevyjádřil nesouhlas s podmínkami. Nebylo to však příliš promyšlené řešení…

Novela zákona, která začne naplno platit 1. července, už však takovou díru nemá. Nově se počítá s tím, že jakýkoliv hovor je zkrátka nevyžádaný, a tudíž i zakázaný. Aby mohl někdo z telemarketingu zavolat, musel by nejprve získat výslovný souhlas.

Operátor callcentra
Operátor callcentra

Čtěte také: Aerolinky začnou přijímat platby v kryptoměnách, první v Evropě bude Vueling


Konec náhodným číslům

Jistě jste se už někdy setkali i s tím, že člověk na druhé straně argumentoval ve stylu: „Telefonní číslo bylo náhodně vygenerováno, a tak jsme vám zavolali.“ Po 1. červenci už ale ani tento nesmysl nemůže nikdo použít, hurá!

Všem hovorům ale neutečete. Pokud jste zákazníkem určité firmy, typicky banky, operátora či dodavatele energií, může zavolat jejich operátor a nabízet nové služby.


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

V první řadě milovník aut, v druhé řadě fanoušek elektrifikace. Mám to štěstí, že mohu dělat pouze to, co je zároveň mým koníčkem.


Komentáře


Nejnovější články