Elon Musk tedy nadále přichází o reklamní partnery
Jak velký to může být problém pro fungování této sociální sítě?
Jádrem všech sociálních sítí je reklamní byznys. Kdyby nebyly na Facebooku, Instagramu, či Twitteru reklamy, tak by bylo poměrně dost složité zajistit jejich provoz, tedy minimálně v plném rozsahu.
Twitter přichází o reklamní partnery
Své by o tom mohl vyprávět Elon Musk, který po převzetí Twitteru zaznamenal velice rozsáhlý exodus různých firem, ale i celebrit. Mezi prvními byly automobilky (GM, koncern Volkswagen, apod.), které nechtěly tímto způsobem sponzorovat někoho, kdo je vlastně na poli automotive jejich konkurencí. I když Twitter a Tesla jsou dvě různé společnosti.
Teď se na seznam firem, které přestávají inzerovat na Twitteru, zařadil americký technologický gigant Apple. „Apple z největší části přestal inzerovat na Twitteru. Nenávidí svobodu slova v Americe?“napsal Elon Musk v příspěvku na Twitteru.
Musk a Apple se nemají v lásce, například proto, že v minulosti celá řada zaměstnanců Tesly odešla právě do Applu a zahořklý Musk pak prohlásil, že Apple je vlastně hřbitovem jeho zaměstnanců z Tesly. V minulosti měl také Musk domlouvat prodej Tesly právě společnosti Apple, když se během rozjíždění výroby Modelu 3 firmě nedařilo a hrozil dokonce i bankrot, ale s Timem Cookem se asi nějak nepohodli.
Je zajímavé, že hned po převzetí Twitteru Elonem Muskem z této sociální sítě odešel třeba i šéf App Storu Phill Schiller. Netrvalo dlouho a Musk na Twitteru rozjel debaty kolem zveřejnění cenzurních akcí, které mají dopad na zákazníky a začal retweetovat obsah od společností, s nimiž Apple vedl konverzaci. Co se asi Applu také nemuselo líbit, byl retweet parodovaného videa z roku 1984 od Epic Games, které naznačovalo, že má Apple na App Store monopol.
Že se něco mezi oběma společnostmi nyní děje, pak potvrdil Musk tím, když na Twitteru napsal, že pokud bude problém s funkčností jeho sociální sítě na mobilních platformách od Googlu a Applu, tak nebude mít jinou možnost, než vyrobit vlastní smartphone. A uvedl, že Apple si bere v App Storu 30 % příjmů, což se může jevit jako poměrně vysoký podíl na tom, že pouze umístíte aplikaci do jeho obchodu, který nemá v rámci Apple zařízení prakticky náhradu, či konkurenci.
Twitter potřebuje udržet reklamní partnery
Nezisková organizace Media Matters před týdnem zveřejnila zprávu, podle které již Twitter přišel o polovinu ze 100 největších inzerentů na této sociální síti se zpívajícím ptáčkem v logu. V roce 2020 prý tito inzerenti utratily na Twitteru zhruba 2 miliardy dolarů a v letošním roce přes 750 milionů dolarů, takže společnost čelí značným ztrátám v příjmech z reklamy. S inzercí skončily například společnosti Audi, AT&T, CNN, Dell, HP, Nestle, Coca-Cola, Verizon, GM, Volkswagen, Škoda Auto, Seat, a další.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.