Fisker plánuje revoluční elektromobil, s výrobou pomůže Foxconn

Petr Bergmann
  • Automobilka Fisker se spojuje s firmou Foxconn
  • Firmy chtějí od roku 2024 vyrábět revoluční elektromobil
  • Vůz si můžete objednat už teď
Fisker Pear teaser
Fisker Pear teaser

Zatímco se na silnice teprve dostává první sériový model Fisker Ocean, Henrik Fisker už vymýšlí další projekt. Vytížený designér a šéf start-upu dokončuje další projekt elektrického automobilu, který nese název Pear (v překladu hruška — pozn. redakce). Zkratka znamená Personal Electric Automotive Revolution.

Fisker představuje „revoluční“ elektromobil

Na Twitteru se už objevily první upoutávky, které zobrazují malý vůz ve stylu crossoveru. Henrik Fisker navíc říká, že cílem je cena pod 30 000 dolarů. Zájemci o automobil už mohou skládat rezervační poplatky ve výši 250 dolarů. Pokud si předobjednáte vozy dva, zaplatíte za druhé auto zálohu jen 100 dolarů.

Abychom mohli vyhodnotit revoluční přístup, potřebovali bychom znát alespoň základní technická data, ta ale zatím zcela chybí. Dokonce existují informace, které naznačují, že vůz by se od roku 2027 měl vyrábět zcela klimaticky neutrálně, a to od výroby, přes železniční logistiku až po recyklaci baterií.

Fisker Ocean
Fisker Ocean

Čtěte také: Kvantové baterie slibují, že elektromobil nabijeme během pouhých 3 minut


O partnera má zájem řada automobilek

Další zajímavostí má být strategický partner, se kterým by chtěl Fisker projekt Pear realizovat. Jedná se o Foxconn, který byl dosud známý zejména jako výrobce hardwaru spotřební elektroniky, hlavně telefonu iPhone od Apple. Již tato myšlenka má revoluční nádech, alespoň na první pohled.

Nápad na využití smluvních partnerů, kteří dosud vyráběli především elektroniku, již použili i jiné firmy. Například čínský výrobce Geely, který spolupracuje právě s Foxconnem. Stejně na tom je Apple, který počítá s realizací svého tajemného Apple Car opět se svým dlouholetým partnerem Foxconnem.

Přípravy na výrobu jsou v plném proudu. Automobilová divize má připravenou platformu pro výrobu, která je dostatečně variabilní pro výrobu jakéhokoliv typu elektromobilu. Tím se ostatně Foxconn vyznačuje – zvládat výrobu obrovského množství v rekordním čase. Podepsané prohlášení o spolupráci zmiňuje roční objem výroby 250 000 vozů ročně. Vyrábět se bude v Ohiu, v místě, kde se původně vyráběly automobily se znakem GM.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články