Geniální řešení? Němci schovávají nabíječky pro elektromobily do chodníku

V Německu vznikla nabíječka ukrytá v obrubníku. Nenarušuje okolí, má výkon 22 kW a odolá dešti i mrazu. Testy ukázaly spolehlivost i jednoduchou údržbu.
Nabíječka pro elektromobily skrytá v obrubníku
Síť nabíjecích stanic neustále roste a obvykle se jedná o poměrně velké nevzhledné stojany, které mohou mnohým překážet. Technici po celém světě tak přemýšlí, kam nabíječky schovat, aby byly co nejméně nápadné. Začal se proto šířit trend jejich integrace do lamp veřejného osvětlení a nyní v Německu přišli s ještě možná praktičtějším řešením.
Nový nápad přitom pochází od celosvětově známého německého výrobce zbraní, společnosti Rheinmetall. Ta neinvestuje pouze do armádních technologií, ale i do civilního sektoru, konkrétně do dopravy. Inženýři z této zbrojovky přišli s nápadem nabíječky pro elektromobily schovávat do chodníku, což je zatím nejelegantnější řešení ze všech.
Nabíjecí stanice už totiž nebudou vyčnívat, protože jsou zabudované přímo v obrubníku jako nenápadný modul. Tím pádem budou pro mnohé téměř neviditelné. Novinka dostala název Curb Charger, neboli obrubníková nabíječka. Ta má stejné rozměry jako část obrubníku a je vyrobena ze slitiny oceli a hliníku. Celý modul váží 80 kg a jeho součástí je přípojka Mennekes (Type 2) s maximálním výkonem až 22 kW.

Nezalekne se ani nepříznivého počasí
Celý systém je opatřen certifikací IP68 a pro případ větších přívalových dešťů se v konstrukci nacházejí i odtokové kanálky, které zajistí, aby voda neohrozila funkčnost nabíjení. Pokud by došlo na kritické situace, jako jsou záplavy, celý systém se automaticky odpojí od elektrického proudu. Rheinmetall myslel i na zimní období, takže víko nezamrzne díky vyhřívání.
V zařízení se nachází 4G modem, takže se dokáže připojit k internetu, a dokonce má i ethernetový port. Zájemci o nabití elektromobilu se budou moci identifikovat pomocí RFID čtečky, QR kódu nebo skrze mobilní aplikaci a stav nabití či průběh autorizace zobrazuje vestavěný displej. V konstrukci nenajdete nabíjecí kabel, takže je třeba použít vlastní oboustranný Type 2 kabel.
Celý obrubníkový nabíjecí systém nevyžaduje složitou instalaci. Podobné je to s případnou opravou – ta se řeší lépe díky přítomnosti rychloupínáků. Curb Charger je ve vývoji více než 4 roky a už byl testován ve vybraných německých městech. Během testování byl dostupný téměř ve 100 % případů a zvládl uskutečnit necelých 3000 nabíjecích cyklů za poslední rok.
zdroje: Elektrickevozy.cz, Rheinmetall
Autor článku

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.
Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.