Alphabet, mateřská společnost Googlu, zažívá velmi úspěšné období. V posledních několika letech se jí daří čtvrtletní tržby udržet nad hranicí 50 miliard dolarů přičemž lví podíl na tom mají příjmy z reklam.
Google si dělá, co chce
A i když je portfolio tohoto amerického podniku velmi pestré, je to právě inzerce, která stále tvoří hlavní těžiště veškerých příjmů. Z dostupných statistik je jejich podíl přibližně 80 procent.
Přesto se možná blýská na horší časy. The Wall Street Journalinformuje, že dle expertízy, již vypracovala společnost Adalytics, vyplývá, že Google nedodržuje vlastní pravidla ohledně reklam v rámci programu Google Video Partners. Ten v kostce garantuje, že inzerce bude prezentována pouze na ověřených webech, umístěna v popředí s automaticky zapnutým zvukem.
Příkladem budiž situace, kdy reklamní video je uschováno do rohu obrazovky, navíc s vypnutým zvukem. A v žádném případě nejde o malý vzorek. Firma zdůrazňuje, že studie reflektuje pozorování více než 1 100 značek v letech 2020 až 2023 s miliony zobrazení.
Google se k celé situaci vyjádřil. Realizační výstup zprávy bagatelizoval s tím, je zkreslená a vůbec nebere v potaz strategii s jakou se společnost stará o klienty.
K jeho škodě však někteří z nich přesto žádají odškodné, respektive chtějí vrátit část záloh. Jen dodáme, že na seznamu top zákazníků figurují taková jména jako Samsung, Disney+ apod.