Internetová společnost Google brzy nasadí balíček aktualizací
Mezi nejvyšší priority se zařadí udržitelnost a ekologie
Co všechno se změní a jak to ovlivní vyhledávání?
Společnost Google se snaží ze všech sil, aby udělala svůj vyhledávač co nejvíce „eco-friendly“. Co to přesně znamená a jak na to budou uživatelé reagovat? Internetový gigant v tuto chvíli vyvíjí hned několik nových aspektů, které budou postupně zvýhodňovat výsledky vyhledávání, které obsahují známky udržitelnosti. Pokud tedy budete hledat zboží jako ohřívač vody, tak se nejspíš na první produktové stránce dočkáte výrobců, kteří dbají na svou ekologickou stopu.
Google chce zdůraznit udržitelnost
Tím ovšem celé snažení Googlu nekončí. Služba Flights například brzy zobrazí uhlíkovou stopu „téměř každého“ letu, a to dokonce s přesností na konkrétní sedadlo. Zobrazení akcií se taktéž dočká změny, při které jasně uvidíte, zda vaše portfolio celkově dbá na udržitelnost nebo naopak drancuje přírodní bohatství.
Zajímavostí je, že Google hodlá sáhnout do algoritmu vyhledávání. Služba slibuje dedikovanou stránku, na které lze najít detailní data ohledně globálního oteplování. Tato funkce má prý pomoci lidem pochopit, oč se vlastně jedná a jaké kroky mají podniknout k tomu, aby byli co možná nejvíce uhlíkově neutrální.
Na celkové nasazení změn si však ještě pěknou chvíli počkáme. Nákupní a cestovní změny by mohly dorazit už příští týden, zatímco ostatní funkce se promítnou uživatelům až v následujících měsících. Není vyloučeno, že se veškeré funkce stihnou nasadit až na začátku roku 2022.
A co to tedy změní? To je otázka, na kterou asi ani Google nezná přesnou odpověď. Neexistuje totiž garance, která by jasně říkala, že v případě častého vystavení „ekologických“ alternativ začne člověk toužit žít udržitelněji. S vysokou pravděpodobností jde tak o stavební kámen, na kterém budou muset vývojáři ještě pěkně dlouhou dobu pracovat. Signál z Googlu je ovšem zcela jasný.