Kalifornská společnost hodlá uvést na trh náhradu za zastaralé cookies
Od Google Topics si slibuje lepší nastavení soukromí a bezpečnost
Plošné testování zahájí nejprve reklamní agentury
Konec cookies třetích stran je téměř nevyhnutelný, to je jisté. Nicméně jejich náhrada je mnohem více komplikovaná, než se na první pohled může zdát. Po neúspěchu s FLoC přišel Google s novým řešením, které má být více anonymní a nebude zasahovat do soukromí uživatelů. Přivítejte Google Topics.
Google Topics má nahradit zastaralé cookies
Zpřísňující se pravidla pro použití cookies jsou důvodem, proč jednoho dne naprosto zaniknou. Ochránci soukromí tento nástroj vyloženě nesnáší, jelikož do jisté míry sleduje uživatele. Faktem ovšem zůstává, že marketingové agentury tento nástroj nutně potřebují, aby mohly efektivně cílit reklamy pro své publikum. Jak tedy docílit toho, aby bylo zachováno soukromí, ale zároveň probíhala cílená reklama?
Odpověď se skrývá v Google Topics. Tento nástroj bude fungovat přímo v prohlížeči, přičemž jeho náplní práce je získávání dat ze stránek, na kterých se uživatel vyskytuje. Tímto způsobem jasně definuje okruh zájmů, díky čemuž půjde mnohem lépe zacílit reklama.
Jelikož klasické cookies mají problém se soukromím, Google vymyslel způsob, jak integrovat do Topics pokročilé nastavení. Uživatel si bude moct v prohlížeči dané okruhy témat prohlédnout a případně i vymazat. Společnost taktéž slibuje, že nebude ukládat informace jako je třeba pohlaví.
Pokud se zajímáte o technické detaily, jistě se podívejte na GitHub, kde je vše přehledně vysvětleno. Google chystá v tuto chvíli předběžný přístup do Topics, aby si reklamní agentury mohly funkci naplno vyzkoušet a zhodnotit, zda jde o vhodnou alternativu.