Google Topics má nahradit zastaralé cookies. Jak přesně „šmírovací“ novinka funguje?

Roman Macháč
  • Kalifornská společnost hodlá uvést na trh náhradu za zastaralé cookies
  • Od Google Topics si slibuje lepší nastavení soukromí a bezpečnost
  • Plošné testování zahájí nejprve reklamní agentury
Kalifornská společnost začne brzy testovat funkci Google Topics
Kalifornská společnost začne brzy testovat funkci Google Topics

Konec cookies třetích stran je téměř nevyhnutelný, to je jisté. Nicméně jejich náhrada je mnohem více komplikovaná, než se na první pohled může zdát. Po neúspěchu s FLoC přišel Google s novým řešením, které má být více anonymní a nebude zasahovat do soukromí uživatelů. Přivítejte Google Topics.

Google Topics má nahradit zastaralé cookies

Zpřísňující se pravidla pro použití cookies jsou důvodem, proč jednoho dne naprosto zaniknou. Ochránci soukromí tento nástroj vyloženě nesnáší, jelikož do jisté míry sleduje uživatele. Faktem ovšem zůstává, že marketingové agentury tento nástroj nutně potřebují, aby mohly efektivně cílit reklamy pro své publikum. Jak tedy docílit toho, aby bylo zachováno soukromí, ale zároveň probíhala cílená reklama?

Odpověď se skrývá v Google Topics. Tento nástroj bude fungovat přímo v prohlížeči, přičemž jeho náplní práce je získávání dat ze stránek, na kterých se uživatel vyskytuje. Tímto způsobem jasně definuje okruh zájmů, díky čemuž půjde mnohem lépe zacílit reklama.

Uživatel může spravovat své okruhy témat
Uživatel může spravovat své okruhy témat

Nepřehlédněte: Velké překvapení! Na Google Play můžete stahovat první hru pro Windows


Už žádné problémy s narušeným soukromím

Jelikož klasické cookies mají problém se soukromím, Google vymyslel způsob, jak integrovat do Topics pokročilé nastavení. Uživatel si bude moct v prohlížeči dané okruhy témat prohlédnout a případně i vymazat. Společnost taktéž slibuje, že nebude ukládat informace jako je třeba pohlaví.

Pokud se zajímáte o technické detaily, jistě se podívejte na GitHub, kde je vše přehledně vysvětleno. Google chystá v tuto chvíli předběžný přístup do Topics, aby si reklamní agentury mohly funkci naplno vyzkoušet a zhodnotit, zda jde o vhodnou alternativu.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

V první řadě milovník aut, v druhé řadě fanoušek elektrifikace. Mám to štěstí, že mohu dělat pouze to, co je zároveň mým koníčkem.


Komentáře


Nejnovější články