Google vyhledávač dominuje i po nástupu AI. ChatGPT skoro nikdo nepoužívá

Google stále vládne vyhledávání. Má podíl 93,6 %, zatímco AI vyhledávače jako ChatGPT zatím neohrozily jeho dominanci. Monopol Googlu trvá.
Google je stále dominantním vyhledávačem na trhu
Společnost OpenAI před pár měsíci spustila vlastní AI vyhledávač v ChatGPT, který je v mnoha ohledech lepší než řešení od Googlu, jenže zvyk je železná košile a nový vyhledávač používá jen pár nadšenců a má podíl na trhu jen necelých 0,25 %, jak informuje web Search Engine Land.
Naproti tomu Google vyhledávač je 373× používanější a využívá jej 93,6 % všech uživatelů internetu, takže má stále jasný monopol na trhu s internetovými vyhledávači. Mezi další konkurenty patří Bing s 4,1 % a Yahoo s pouhými 1,35 %. Na podobném místě jako ChatGPT se umístil vyhledávač DuckDuckGo s 0,73 %.
Z dat vyplývá, že Google má a do budoucna bude mít jasný monopol na trhu s vyhledávači. Nejspíš to nezmění ani žádný vyhledávač poháněný umělou inteligencí, protože Google zná téměř každý a je s námi už od roku 1998. Navíc Google vyhledávač neustále meziročně roste.

Data z vyhledávání v číslech
Za celý minulý rok Google vyhledávač poskytl celkem 5 trilionů vyhledávacích výsledků. To je přibližně 14 miliard vyhledávání denně. Oproti tomu ChatGPT zaznamenalo jen 37,5 milionu vyhledávacích výsledků za den, což je zanedbatelná hodnota oproti Googlu.
Lidé nejčastěji využívají ChatGPT ke kladení otázek nebo vypracovávání různých úkolů a za den takových dotazů chatbot zpracuje 1 miliardu, což je oproti Googlu stále málo. Zkrátka Google je a bude minimálně dalších 10 let stále nejpopulárnějším vyhledávačem a konkurence bude mít těžké se mu vyrovnat.
Když se AI bude vyvíjet stejným tempem a lidé ji budou chtít stále více používat, tak by například za 10 let mohl AI vyhledávač mít 20 až 30% podíl na trhu, což by byl znatelný pokrok. Jenže Google by stále ovládal většinu trhu s vyhledávači a ostatní menší hráči by nejspíš úplně vymizeli.
Proč nemá Google žádnou konkurenci?
Mnoho společností v uplynulých letech se snažilo konkurovat Googlu, jenže vždy selhaly a důvod je prostý – Google je vlastně synonymum pro vyhledávač a hlavně je zde dalších několik desítek služeb přímo na něj navázaných. Proto lidé Google jen tak neupustí a konkurence by musela nabídnout krom vyhledávače vlastně zcela nový ekosystém produktů, aby se vyrovnala Googlu.
Autor článku

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.
Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.