Do populární hry Call of Duty: Warzone přišel nový mód MDZ
Hráči s ním mají jeden problém
Umělá inteligence (AI) ovládající NPC disponuje až božskými schopnostmi
Před nedávnem vývojáři vydali nový mód pro FPS střílečku Call of Duty: Warzone s názvem DMZ. Od hráčů jdou na tento mód zatím rozporuplné názory. Jedni si ho chválí, druzí zatracují. Hlavním problémem u tohoto módu je diskutabilní obtížnost. Pojďme se na tento problém podívat blíže.
DMZ mód je příliš těžký
Samotný mód má přitom velmi jednoduchou premisu. Mód proti sobě staví skupinu bojovníků, kterou ovládají lidi u svých konzolí a počítačů a na druhé straně hordu jejich nepřátel ovládanou umělou inteligencí. A problémem jsou právě tyto NPC.
Na Twitteru začala kolovat řada videí, která ukazují, že umělá inteligence je prostě příliš dobrá. Podle videí to vypadá, že disponuje schopnostmi, která jsou považovány za podvádění (například průhledné zdi). Jedno video ukazuje, že hráčem ovládaná postava dostala raketou přesně v okamžiku, kdy se pohnula z krytu.
To spustilo vlnu dalších videí a komentářů, kteří tvrdí, že AI v tomto módu je lepší jak 80 % všech hráčů Call of Duty. Pro naprostou většinu hráčů se tedy z nadějně vypadajícího mód stává frustrující noční můra. Pro poražení AI je potřeba zapojit i logické a strategické uvažování.
Vyvážení umělé inteligence (AI) je problémem pro celou řadu vývojářů u všech her napříč kategoriemi. Konkrétně u akčních stříleček je to problém dvou extrémů. Bud je AI úplně tupá, nebo naopak disponuje až nadpozemskými schopnostmi.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.
Biolog, biohacker a sportovec, ale první opravdový koníček spočíval v hrabání se ve stařičkém Windows Mobile. Od té doby moderní mobilní technologie a inovace doprovází můj život. Nyní jsou mým hlavním zájmem nové trendy ohledně wearables a zdraví.