Instagram vás nepotěší. Na síť začíná dávat reklamy, které nejdou přeskočit
- Meta pro uživatele Instagramu chystá nepříjemnou novinku
- Již brzy bychom se prý mohly setkávat s nepřeskočitelnými reklamami
- Co o tom zatím víme?

Instagram dle nejnovějších zpráv zahájil omezené testování nového typu komerčních nepřeskočitelných reklam, jež se mají zobrazovat během rolování příspěvků. Zatím se ovšem zdá, že se společnost snaží tuto novinku držet do poslední chvíle pod pokličkou, o čemž svědčí velmi omezené množství uživatelů, jenž se s ní doposud setkali. Jak na ní však bude reagovat široká veřejnost?
Nevyhnutelné „reklamní přestávky“
Mnoho populárních sociálních sítí si v posledních letech prošlo významnými změnami, ať už kvůli změně vlastníka, či snaze o zaujetí většího množství potenciálních uživatelů. Ne všechny takové úpravy a změny lze však považovat za přínosné a především ty z nich, jež se přímo týkají zobrazování reklam a cílení na neplatící uživatele, pochopitelně sklízí spíše negativní ohlasy. Málokdo by ale očekával, že se mezi takto orientované sítě nově dostane i populární Instagram, vlastněný společností Meta.
Hned několik uživatelů a přispěvatelů na sociální síti X a diskuzní platformě Reddit uvedlo, že se na svém Instagramu během rolování příspěvků, setkalo se zcela novým reklamním modelem v podobě agresivních, nepřeskočitelných reklam. Co se ovšem mohlo na první pohled jevit jako relativně raritní chyba, bylo o pár dní později potvrzeno samotným mluvčím společnosti, Matthewem Tyem, jenž potvrdil, že se vskutku jedná o plánované testování nových reklamních funkcí.
Jeden z oněch uživatelů ve svém příspěvku popisuje, že si nepřeskočitelné reklamy všiml během klasického procházení příspěvků na hlavní stránce, během kterého byl platformou náhle upozorněn skrze vyskakovací ikonku s nápisem „Ad break“. Dodává pak také, že onu reklamu nebylo možné jakkoliv vypnout, či přeskočit.

Čtěte také: iOS 18 bude přehlednější. Změn se dočká aplikace Nastavení i Ovládací centrum
Trend naší doby
„Reklamní přestávky jsou novým způsobem zobrazování reklam na Instagramu. Někdy možná budete muset zobrazit reklamu, než budete moci pokračovat v procházení“ píše samotná platforma Instagramu, po rozkliknutí informací u ikonky „Ad break“. Uživatelé se tak nejspíše již brzy budou mimo již zavedených sponzorovaných příspěvků a placených propagací, setkávat i s reklamami, jimž se stejně jako na YouTube, či spisovatelské platformě Wattpad, jednoduše nebude možné vyhnout.
Podobná rozhodnutí jsou u dnešních provozovatelů sociálních sítí bohužel čím dál častější a stávají se jakýmsi nepochopitelným trendem, sázejícím na trpělivost řadových uživatelů. Dosavadní reklamní vložky mezi krátkými videi na Instagramu, či TikToku, sice nejsou ničím příjemným, ale stále poskytují možnost jednoduchého přeskočení bez nutnosti čekání. Nepřeskočitelné reklamní funkce jako je tato, tak spíše slouží k přesvědčení uživatele o výhodách vlastní placené verze.
Autor článku

Věnuji se tématům kolem vědy a technologií. Fascinují mě neustále nové objevy jak na naší planetě, tak v celém vesmíru.
Věnuji se tématům kolem vědy a technologií. Fascinují mě neustále nové objevy jak na naší planetě, tak v celém vesmíru.