Mobilní Diablo trhá rekordy, hráčům nevadí ani agresivní mikrotransakce

Matyáš Kunst
  • Mobilní hra Diablo Immortal je k dispozici již přes dva týdny
  • I přes špatné ohlasy na mikrotransakce je hra extrémně zisková
  • Kolik si za svou existenci stihla vydělat?
Diablo Immortal je hitem mobilních zařízení
Diablo Immortal je hitem mobilních zařízení

Již dlouhou dobu zde nebyla tak kontroverzní hra, jako je počin studia Blizzard s názvem Diablo Immortal. Jinak velmi povedená hra si u fanoušků zavařila neoblomným systémem mikrotransakcí, který i z běžného nenáročného hráče bez problémů vyrazí desítky tisíc korun. Společnost AppMagic nyní shrnula první výsledky tržeb této aplikace, přičemž částka, která se ve zprávě objevila, je skutečně ohromující.

Mobilní Diablo z hráčů tahá peníze

Teprve dva týdny po oficiálním vydání mobilního Diabla kliknulo na tlačítko „stáhnout“ již přibližně 8 a půl milionů hráčů. Jedním z důvodů je bez pochyby fakt, že aplikace jako taková je z počátku zcela zdarma, což neplatí v případě, kdy se chcete dostat do pozdější fáze příběhu, nedej bože konkurovat ostatním hráčům v režimu PvP (hráč proti hráči).

Právě propracovaný systém mikrotransakcí, který neustále nutí přikupovat další a další vylepšení, přinesl vývojářům během prvních čtrnácti dnů od vydání celkem 24 milionů dolarů. Pomocí jednoduché matematiky zjistíme, že každý uživatel, který si nové Diablo nainstaloval, utratil v průměru tři dolary.

Ukázka ze hry Diablo Immortal
Ukázka ze hry Diablo Immortal

Čtěte také: Snapchat chce vytáhnout z lidí peníze, zkouší proto systém předplatného


Ostatní hry se v ziskovosti nemohou rovnat

V současné chvíli je jedinou další hrou, kterou Blizzard na mobilní platformy vydal, Hearthstone. Ten za celý květen vydělal společnosti okolo pěti milionů dolarů. Titul nejvíce profitující hry na přenosná zařízení si dlouhodobě drželo PUBG Mobile, které za celý minulý rok vyneslo vývojářům přibližně 333 milionů dolarů, což vychází na 27,75 milionů dolarů měsíčně.

I přes vysokou ziskovost však Blizzard schytal vlnu kritiky a fanoušci série se obávali, aby se tyto praktiky nepřenesly i do chystaného Diabla 4. Prozatím se však zdá, že jsou tyto starosti neoprávněné. Generální manažer série Diablo, Rod Fergusson před nedávnem na svém Twitteru uvedl, že chystaný díl bude obsahovat jiný systém monetizace, než mobilní verze. „Aby bylo jasno, Diablo 4 je hra za plnou cenu vytvořená pro PC, PS a Xbox hráče.“


Autor článku

Matyáš Kunst - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články