Přinášíme vyhlášení nejhodnotnějších značek světa pro rok 2022
Jasným vítězem se už poněkolikáté stává značka Apple
Mezi největší skokany se zařadila sociální síť TikTok
Cupertinská společnost Apple není jen extrémně majetná firma, ale nyní i nejhodnotnější značka světa. Jedná se o prestižní titul, o který Apple na pár let přišel a nyní si jej bere již druhým rokem zpět. S výročním žebříčkem přicházíBrand Finance Global 500, tedy index, který vypočítává pouze hodnotu značky, nikoliv hodnotu společnosti.
Nejhodnotnější značka světa pro rok 2022? Apple!
Jakou cenu byste museli zaplatit, kdybyste si chtěli pořídit licenci na používání značky Apple? Brand Finance tvrdí, že musíte vytáhnout z kapsy neuvěřitelných 355 miliard dolarů. Tabulka vítězů pak vypadá následovně – od prvního místa až po desáté.
Apple (355 mld. dolarů)
Amazon (350 mld. dolarů)
Google (263 mld. dolarů)
Microsoft (184 mld. dolarů)
Walmart (112 mld. dolarů)
Samsung (107 mld. dolarů)
Facebook (101 mld. dolarů)
ICBC (75 mld. dolarů)
Huawei (71 mld. dolarů)
Verizon (69 mld. dolarů)
Jak lze vidět, tak většina výše zmíněných firem pochází z USA. Prvních pět vítězů asi nikoho nepřekvapí, nicméně najdeme v tabulce i název, který běžnému člověku moc neřekne. Konkrétně narážíme na ICBC, což je zkratka pro Průmyslovou a komerční banku Číny.
„Apple si udržel titul nejhodnotnější značky světa po 35% nárůstu na 355,1 miliardy dolarů – nejvyšší hodnota značky, jaká kdy byla zaznamenána v žebříčku Brand Finance Global 500,“ podotýká tisková zpráva na webových stránkách.
A kdo se stal největším skokanem roku? „TikTok za poslední rok ztrojnásobil hodnotu a je nejrychleji rostoucí značkou na světě. S ohromujícím 215% růstem se hodnota populární aplikace zvýšila z 18,7 miliard dolarů v roce 2021 na 59,0 miliard dolarů v tomto roce. TikTok obsadil 18. místo mezi 500 nejhodnotnějšími značkami světa.“