Svědčí o tom hromadná propouštění a ukončení spoluprací
Jak k tomu došlo?
Dle nejnovějších oficiálních zpráv čelí herní společnosti, spadající pod giganta Microsoft, nemalým vnitřním potížím. Vzhledem k nízkým stavům zaměstnanců a evidentním finančním potížím se však zdá, že to nejhorší herní divizi teprve čeká. Je tedy možné, že jí v blízké budoucnosti hrozí krach?
Těžké časy pro herní vývojáře
Během loňského roku jsme byli svědky chaotického úpadku a rozpadu známé videoherní (a mediální) holdingové společnosti Embracer Group, jejíž dceřiné společnosti stojí za takovými tituly, jako jsou Tomb Rider, Bordelands, či Dead Island. Samotná společnost pak nakonec doplatila na neuskutečněnou dvoumiliardovou investici zvenčí, jež postupně vedla k úpadku akcií, propouštění a nakonec rozpadu na tři samostatné společnosti. Důležité je ovšem zmínit, že podobný osud dost možná čeká i herní divizi samotného Microsoftu.
Ten jen v poslední době, rozvířil mediální a fanouškovské vody, uzavřením takřka světoznámých dceřiných herních studií Arkane Austin a Tango Gameworks, získaných v rámci akvizic. Rozhodně se ovšem nejedná o první náznak něčeho velkého. Jen v lednu totiž bylo kupříkladu propuštěno téměř 2 tisíce zaměstnanců nejen od Xbox, ale také sotva získaného Blizzardu.
Situaci pak nijak nezlehčuje ani údajná zpráva o tom, že herní divize Microsoftu, v čele se zmíněným Xboxem, začala tento týden nabízet vývojářům možnost odstoupení od smluv, bez jakéhokoliv postihu. To pravděpodobně svědčí o nemalých interních a finančních potížích samotné divize.
Často nadhazovaný problém v podobě nedostatku zaměstnanců a potřebných specialistů, potvrzuje zpráva samotného prezidenta Xboxu, Matta Bootyho, v níž hovoří o významně prořídlých stavech. Dle něj tuto skutečnost potvrzuje hned několik interně provedených studií, jež zároveň naznačují, že by se mohlo jednat o hlavní příčinu úpadku.
Zároveň je jisté, že úpadek, či přímo zánik různých herních studií, získaných v rámci rozsáhlých akvizic, nepřijde Microsoft lacino. Jen samotný Activision Blizzard i s nutnou restrukturalizací, vyšel společnost na astronomických 68,7 miliardy dolarů. Pomyšlení na jeho případný zánik by pak rozhodně mohlo být rozhodně nepříjemné.