Netflix boj proti sdílení hesel vyhrál. Získal nové uživatele ve světě i v Česku
- Zákaz sdílení hesel se Netflixu očividně vyplatil
- Streamovací gigant si výrazně polepšil
- Minulý měsíc zaznamenal strmý nárůst předplatitelů

Sdílení hesla od účtu na Netflix bylo jednou z oblíbených cest, jak za službu výrazně ušetřit. Streamovací platforma si toho byla vědomá a dlouho tuto praktiku tolerovala. Avšak ve chvíli, kdy začala přicházet o předplatitele (a peníze), bylo jasné, že se tomu musí učinit přítrž. Podařilo se to firmě?
Lidé mají o Netflix stále zájem
Netflix zavedl nepopulární opatření proti sdílení hesel koncem tohoto května. Společné heslo tak mohla mít pouze jedna domácnost. Příslušnost k domácnosti se ověřuje podle připojení k internetu a cizí uživatelé si musí vytvořit svůj vlastní účet, za který platí plné předplatné.
Podle dat, které poskytlo Bloomberg Second Measure, se zdá, že Netflix vsadil na správnou kartu, protože se společnost dočkala značného nárůstu předplatitelů a tento trend se nejspíš ještě nějakou dobu udrží. Na grafu si můžete všimnout, jak se nárůst uživatelů vyvíjel v čase.

Čtěte také: Netflixovský Zaklínač je průšvih. Třetí řadu potápí diváci, nepomůže ani končící Cavill
Čísla prozrazují změnu k lepšímu
Předplatitelů začalo přibývat hned v prvním týdnu od zavedení tohoto opatření a o měsíc později zaznamenal Netflix nárůst o 236 %. Ačkoli vrchol už má firma nejspíš za sebou, může si její vedení mnout ruce, protože se streamovací službě podařilo zbavit rozšířeného nešvaru, který musel být trnem v oku dlouhou dobu.
Přičinou této radikální změny byl pokles v počtu předplatitelů. První pokus o zlepšení zhoršené situace spočíval v představení levnějšího předplatného, které však zahrnovalo i reklamu. Údajně si tuto verzi předplatilo okolo 5 milionů uživatelů. S ohledem na předchozí graf tak můžeme prohlásit, že snaha Netflixu zachránit sám sebe byla velice úspěšná.