Netflix stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Do jaké míry se mu to daří, je věcí vkusu a osobních preferencí. Faktem však zůstává, že na valnou většinou původní tvorby je vynaloženo velké množství finančních prostředků.
Netflix posiluje
A těch bylo až donedávna z pohledu společnosti méně, než by bylo záhodno, protože uživatelé sdíleli přístupy ke svým účtům. Netflix v reakci na toto zjištění následně potvrdil, že masové sdílení hesel je problém, který zásadně brzdí jak růst, tak další investice v rámci platformy.
Že to tak nepůjde do nekonečna tak bylo nasnadě. Nedlouho poté společnost potvrdila extra příplatek za sdílenou domácnost. Krok, který se zpočátku zdá jako výkřik do prázdna, se však navzdory obecné skepsi vyplatil.
Když streamovací služba zveřejnila výsledky za druhý kvartál, bylo evidentní, že tento kritizovaný tah na pomyslné šachovnici sklízí ovoce. Tržby vzrostly meziročně o 2,7 procenta na 8,5 miliardy dolarů. Počet předplatitelů se zvýšil o osm procent na 238,4 milionu lidí. K těmto údajům prezident Netflixu Greg Peters uvedl, že v růstu ještě není zachycen efekt placeného sdílení.
Předjímal, že přesnější čísla by se měla promítnou do letošního 3. čtvrtletí s tím, že by tento trend měl dobíhat i v tom dalším. Z dostupných informací vyplývá, že tržby za 3. čtvrtletí podnik oznámí už 18. října.