Netflixu se daří ve světě i v Česku. Může za to lepší monetizace i poplatky za sdílení

Tomáš Richter
  • Netflix jede jako dobře promazaný stroj
  • Streamovací služba těží z nové strategie
  • I další prognózy jsou vesměs optimistické
Netflix
Netflix

Netflix stabilně patří mezi nejpopulárnější streamovací služby planety. Jeho videotéka je rozmanitá a v posledních letech americký gigant čím dál tím víc sází zejména na vlastní obsah. Do jaké míry se mu to daří, je věcí vkusu a osobních preferencí. Faktem však zůstává, že na valnou většinou původní tvorby je vynaloženo velké množství finančních prostředků.

Netflix posiluje

A těch bylo až donedávna z pohledu společnosti méně, než by bylo záhodno, protože uživatelé sdíleli  přístupy ke svým účtům. Netflix v reakci na toto zjištění následně potvrdil, že masové sdílení hesel je problém, který zásadně brzdí jak růst, tak další investice v rámci platformy.

Že to tak nepůjde do nekonečna tak bylo nasnadě. Nedlouho poté společnost potvrdila extra příplatek za sdílenou domácnost. Krok, který se zpočátku zdá jako výkřik do prázdna, se však navzdory obecné skepsi vyplatil.

Netflix
Netflix

Čtěte také: Netflix premiéry září 2023. Které filmové a seriálové novinky v Česku frčí?


 Služba očekává další růst

Když streamovací služba zveřejnila výsledky za druhý kvartál, bylo evidentní, že tento kritizovaný tah na pomyslné šachovnici sklízí ovoce. Tržby vzrostly meziročně o 2,7 procenta na 8,5 miliardy dolarů. Počet předplatitelů se zvýšil o osm procent na 238,4 milionu lidí. K těmto údajům prezident Netflixu Greg Peters uvedl, že v růstu ještě není zachycen efekt placeného sdílení.

Předjímal, že přesnější čísla by se měla promítnou do letošního 3. čtvrtletí s tím, že by tento trend měl dobíhat i v tom dalším. Z dostupných informací vyplývá, že tržby za 3. čtvrtletí podnik oznámí už 18. října.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Tomáš Richter - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články