Nový standard na YouTube? Nepřeskočitelné reklamy na 30 sekund

Tomáš Rajnoch
YouTube na laptopu obr2
YouTube na laptopu obr2

YouTube generuje Googlu miliardy. Firma hledá nové způsoby, jak zvyšovat zisk. Nově testuje 30vteřinové nepřeskočitelné reklamy pro širší skupinu zadavatelů.

YouTube je zlatým dolem Googlu

Video platforma YouTube funguje již dlouhá léta, za která prošla nespočtem úprav. Do rukou Googlu se YouTube dostalo v roce 2006, kdy jej americká společnost odkoupila za 1,65 miliard dolarů. Od té doby se Googlu podařilo udělat z této video platformy doslova mašinu na peníze.

Tržby z platformy jen za minulý rok činily 54,2 miliard dolarů, což představuje celkem 15,5% podíl zisků společnosti Alphabet, která vlastní Google. Velkou míru zisků generuje reklama s podílem zhruba 66 %. Zbylou částku Google vydělá díky předplatným službám YouTube Premium a YouTube Music.

Ačkoliv jde o závratná čísla a Googlu se YouTube nesmírně vyplácí, tak společnost stále hledá cesty, jak na video platformě vydělat ještě více. A jak se zdá, cesta opět vede přes reklamu.

Reklama na YouTube | foto: Marketing91
Reklama na YouTube | foto: Marketing91

30 vteřin dlouhé nepřeskočitelné reklamy

Podlé nového úniku, který pochází od Anthonyho Higmana z agentury Adsquire, to vypadá, že Google testuje 30 sekundové nepřeskočitelné reklamy. Higman totiž na svém učtu na LinkedIn sdílel snímek z rozhraní Google Ads, kde se objevuje možnost 30 vteřinových reklam.

Takto dlouhé nepřeskočitelné reklamy byly doposud k dostání pouze skrze tzv. rezervovaný nákup reklam, což využívaly především větší společnosti. Nově však tyto reklamy půjdou koupit přes klasický aukční nákup.

Google tak umožní více tvůrcům zakoupit 30 vteřinovou nepřeskočitelnou reklamu. Takto dlouhým reklamám sice sledující nevěnuje tolik pozornosti, avšak statistiky hovoří, že se dlouhé reklamy snadno zapíšou do podvědomí člověka.

AdBlock nebo YouTube Premium?

Uživatelé s reklamou na YouTube bojují již řadu let a nutno říci, že jde o boj neutuchající. Sledující často využívají různé blokátory reklam, které jsou například součástí internetových prohlížečů. S těmito AdBlocky se však YouTube snaží zatočit.

Z pohledu Googlu se samozřejmě není čemu divit, jelikož díky těmto blokátorům reklam přichází o miliardy dolarů ročně. Nedávno navíc Google učinil velký pokrok a podařilo se mu zamezit fungování několika populárních programů pro blokování reklam.

Pokud tedy chcete sledovat videa na platformě bez reklam, tak jediná oficiální cesta se ukrývá v předplatné verzi YouTube Premium. Za částku 209 korun měsíčně získá uživatel možnost sledovat videa bez reklam, při zamknuté obrazovce a videa si může stáhnout pro offline sledování.

YouTube nabízí i různé balíčky. Například v rodinném tarifu může YouTube Premium využívat až pět členů domácnosti, přičemž tato verze stojí 309 korun měsíčně. Studentům je předplatné nabízeno za příjemných 129 korun měsíčně.

YouTube Premium na mobilu
YouTube Premium na mobilu

Pohled redakce Inteligentnisvet.cz

Osobně postoj Googlu k reklamám chápu a je mi jasné, že společnost chce především generovat zisk. Reklamy dlouhé 30 vteřin, které nepůjdou přeskočit, se do jisté míry dají tolerovat, avšak nesmí jich být v samotném videu příliš.

Také bych se nedivil, kdyby YouTube délku reklam postupně zvyšoval až do té míry, že bychom se brzy mohli dočkat klidně i minutových nepřeskočitelných reklam.

Pokud vás ale reklamy skutečně omezují, není YouTube Premium přehnaně drahé. V dnešní době si již uživatel zvykl za kvalitní obsah zaplatit, přičemž na YouTube každou hodinu přistane více než 500 hodin obsahu, z kterého si dozajista každý vybere to, co ho baví.

Zdroje:


Autor článku

Tomáš Rajnoch - Redaktor

Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.


Komentáře


Nejnovější články