Předplatitelé PlayStation Plus dostávají 5 dnů zdarma, kvůli výpadku služby

Richard Šimáček
PlayStation 5 | foto: Mobil Pohotovost
PlayStation 5 | foto: Mobil Pohotovost

PlayStation Network zasáhl celosvětový výpadek, který znemožnil online hraní i přístup ke službám. Sony se omluvilo a nabízí kompenzaci pro hráče.

Výpadek PlayStation Network postihl celý svět

Jak informoval web Mobilizujeme.cz, služba PlayStation Network měla od páteční půlnoci obrovský výpadek, který postihl veškeré služby, a hráči tak nemohli hrát hry, přistupovat na PlayStation Store nebo hrát hry online s ostatními. Celý problém postihl přes milion hráčů, kteří si na sociálních sítích stěžovali, že jim služba nefunguje.

Jenže zasažených hráčů je mnohem více, většina hráčů chybu totiž nenahlásí a nijak si na internetu nestěžuje. Jelikož se jednalo o celosvětový výpadek, mohl se realisticky dotknout několika milionů hráčů, kteří si zrovna chtěli něco zahrát.

Jedná se tak o nejzásadnější výpadek služby Sony za posledních několik let, protože většinou výpadky trvaly pouze několik hodin. V tomto případě ale šlo téměř o celý den a dotkl se celého světa, což také nebývá pravidlem.

PlayStation 5 | foto: The Verge
PlayStation 5 | foto: The Verge

Sony se omluvila a připravila si kompenzaci

Již v neděli z webu www.status.playstation.com konečně zmizela hláška, která informovala o výpadku, a hráči si konečně mohli zahrát. Krátce po zprovoznění se za výpadek omluvila i Sony na síti X: „PSN bylo obnoveno. Nyní byste měli mít bez problémů přístup k online funkcím. Omlouváme se za nepříjemnosti!“

Nedostupnost všech služeb PlayStationu tedy trvala skoro jeden den, a to se dlouho nestalo, takže to společnost nemohla nechat bez povšimnutí. Všem předplatitelům PlayStation Plus automaticky rozdá 5denní prodloužení služby zdarma, což je 5× víc, než jak dlouho výpadek trval. Většinu lidí ale zajímá, proč k němu vůbec došlo, protože společnost žádný důvod neuvedla, a to je podezřelé.

Jaký je možný důvod výpadku?

Výpadky online služeb nejsou nic neobvyklého, ale společnosti většinou po vyřešení veřejně oznámí jejich důvod. To se v tomto případě nestalo, což rozhodně vyvolává podezření, že mohlo jít o hackerský útok, který mohl způsobit i odcizení uživatelských dat.

Nebylo by to totiž poprvé, protože v roce 2011 službu postihl podobný výpadek, který ale trval téměř měsíc. Tehdy byla odcizena uživatelská data 77 milionů účtů a ukradeny byly velmi citlivé informace, jako jsou osobní údaje a informace o kreditních kartách.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články