Do nabídky Start ve Windows 11 pravděpodobně přibudou reklamy
Někteří uživatelé si jich již údajně všimli
Co je na tom tedy pravdy?
Operační systém Windows 10 je mimo jiné nechvalně znám pro svůj agresivní reklamní model, jímž si za dobu své existence znechutil nejednoho uživatele. Nyní se ovšem zdá, že by se zavedení jakési beta verze tohoto modelu mohly dočkat i nové Windows 11. Má to však Microsoft zapotřebí?
Reklama maskovaná za doporučení
Microsoft se dle nejnovějších, prozatím nepotvrzených zpráv, rozhodl pro postupné zavádění reklam v nabídce Start, ve svém nejnovějším operačním systému Windows 11. Dle všeho totiž se totiž v nejnovějších verzích Insider Windows 11 (zkušební program Microsoftu) nachází v oné nabídce, mimo vlastních programů i řada takových, jež se maskují jako doporučené.
Přesněji by se tedy mělo jednat o programy a aplikace z nabídky Microsoft Store, jež jsou formou „nenápadné“ reklamy vkládány, mezi již instalovaný software a soubory. V prozatímní testovací verzi, ovšem za tuto propagaci samotní vývojáři neplatí a aktuálně jí tak lze označit jen za jakousi „neplacenou reklamu.“
Dle nedávného příspěvku jednoho z uživatelů sociální platformy X, je již tento záludný reklamní model připraven na spuštění a dost možná v těchto chvílích, dokonce probíhá jeho testování i na klasických uživatelských verzích Windows 11. Otázkou pak ovšem zůstává, jak se k tomuto neohlášenému testování vyjádří samotný Microsoft.
Další otázkou pak zůstává, proč se společnost k zavedení reklamy rozhodla až po více než dvou letech od spuštění operačního systému. V rámci spekulací totiž nyní není bez vyjádření samotného Microsoftu možné vyloučit horšící se finanční situaci, již se společnost snaží zahladit zavedením byznysmodelu Windows 10.