Režim AI od Google je tu. Češi mohou vyzkoušet nový způsob vyhledávání na internetu

Google spouští AI Režim, který mění způsob vyhledávání. Uživatelé mohou klást složitější dotazy a dostávají komplexní odpovědi.
AI Režim od Google mění zažité zvyky
Internetový vyhledávač Google je s námi od roku 1997 a za dlouhá léta se z něj stal naprosto dominantní vyhledávač, jenž určuje trendy. S příchodem umělé inteligence se ovšem vyhledávání na internetu změnilo, na což musí reagovat i samotný Google.
Ten nyní do Česka a dalších 40 zemí přináší novinku AI Režim. Jde o vyhledávání, jež využívá pokročilý jazyk umělé inteligence Gemini 2.5. Díky tomu může uživatel zadávat složitější nebo i vícedílné dotazy. AI Režim následně podá komplexní odpovědi a pracuje i s následujícími dotazy uživatelů.
Na rozdíl od klasického vyhledávání jsou potlačené klasické odkazy a AI Režim se snaží podat souhrnné odpovědmi s vysvětleními. S vyhledávačem lze v podstatě vést plynulý rozhovor.

AI Mode pracuje se známými AI Přehledy
Vyhledávání skrze AI Režim poté funguje více způsoby. Uživatel může dotazy klasicky psát, ale i diktovat nebo vyhledávat pomocí fotografie. Google také uvádí, že AI Režim rozsáhle spolupracuje s již známými AI Přehledy.
O AI Přehledech se Google taktéž rozmluvil a prozradil, že momentálně funkci pro souhrnný přehled využívají až dvě miliardy lidí. Tato forma vyhledávání také změnila chování uživatelů, kteří zadávají až třikrát delší dotazy a často do nich zahrnují klíčové slovo AI.
AI Přehledy se přitom objeví zhruba při každém pátém vyhledávání v Česku. Google také v posledním období zaznamenal růst využití této služby o 10 %.
Pakliže se vrátíme k funkci AI Režim, Google již tuto možnost poskytuje nějakou dobu uživatelům z USA a díky tomu má i určitá data. Podle nich jen 4,5 % vyhledávání končí proklikem na web, ze kterého AI Režim čerpalo informace.
AI mění reklamu
Společně s rychlým nástupem umělé inteligence se samozřejmě mění i reklama na internetu. AI mění chování uživatelů, kteří si nákup více promyslím a tím pádem ubývá takzvaného impulzivního chování.
Pokud jde o samotnou reklamu, AI Režim ji uživatelům při konverzaci nezobrazuje. Google však testuje funkci, která sleduje vaši konverzaci a na základě toho dokáže zobrazit reklamu s největším potenciálem pro zásah.
Tuto funkci pro zobrazení reklamy nicméně Google zatím testuje na uživatelích v USA a na českém trhu zatím aktivována nebude. Google nejdříve bude muset zhodnotit data z testování a teprve až potom rozhodne, jestli formu těchto reklam rozšíří i na další trhy.
Zdroj: Google
Autor článku

Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.
Tomáš se zajímá o technologie všeho druhu. Píše seriály o novinkách z Netflixu a dalších streamovacích služeb. Pracuje v elektrotechnice, ve volném čase rád cestuje a fandí fotbalu.