Robotizovaný proces zastane práci až za 100 úředníků
Jestli jste si mysleli, že se ušetří peníze na jejich platy, jste na omylu
Úředníci jen nebudou dělat rutinní práci, tu právě zastane automatizovaný softwarový robot
Během příštích zhruba pěti let by měl zastat práci za třetinu úředníků radnice Prahy 3 zcela automatizovaný, softwarový robot. Jeho prací bude velmi nudná úředničina – vyhledání provozovatele vozidla, které špatně parkovalo, vygenerování výzvy provozovateli a následné odeslání prostřednictvím datové schránky (v případě dopisu bude v tomto bodě nutné jej fyzicky vložit do obálky a odeslat – pozn. redakce).
Softwarový robot má pomoci úředníkům
Tuto agendu v současné době řeší úředníci, kteří ji jednoduše nestíhají. A městská část tím logicky přichází o peníze za pokuty. Nejde samozřejmě o problém pouze Prahy 3, ale i jiných městských částí a měst v České republice, takže pokud se tento nápad osvědčí, možná ho zavedou i jinde.
Úředníkům robot vytrhne trn z paty a ti se tak budou moci soustředit na vedení správních řízení s těmi, kdo odmítnou zaplatit. Testovací provoz již proběhl a trval dva měsíce. Za tu dobu zpracoval 855 případů, z toho bylo vygenerování 643 výzev. Část z nich již byla zaplacena.
Jedná se o rutinní činnost, radnici se tak vlastně samy generují peníze. Postupně chce Praha 3 tímto způsobem řešit i komplexnější činnosti. Jestli to ušetří nějaké peníze i státu, to zatím nevíme, ale je pravděpodobné, že všichni úředníci, jimž robotizace procesů vezme práci, nakonec najdou uplatnění a budou užiteční nějak jinak.
Co si o tom myslíte? Je lepší nakoupit softwarové roboty a nechat je dělat rutinní práci, ze které by se jinak úředníci přinejmenším osypali? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!