Sociální sítě získávají na důležitosti. Pro Američany jsou hlavním zdrojem zpráv

Richard Šimáček
Aplikace na telefonu | foto: Unsplash
Aplikace na telefonu | foto: Unsplash

Více než polovina Američanů sleduje zprávy výhradně přes sociální sítě. Televize i weby ztrácejí vliv, roste i role influencerů a podcastů.

Američané sledují zprávy výhradně na sociálních sítích

Sociální sítě se dostávají stále více do popředí i pokud jde o zpravodajský obsah. V USA na ně dokonce spoléhá více než 52 % lidí a televize i zpravodajské weby se každým rokem dostávají více do pozadí. Většina Američanů sleduje zprávy na sociálních sítích jako X, Facebook a dokonce i na YouTube.

Tento trend není viditelný pouze v USA, ale i jinde po celém světě – jen v Americe je mnohem patrnější. Influenceři tak stále dostávají více prostoru, a to i přesto, že často sdílejí zavádějící či rovnou nepravdivé informace. Jedním z nejpopulárnějších z nich v Americe je Joe Rogan. Ten by se měl dostat ke každému pátému Američanovi.

Trend umocňuje i to, že někteří významní politici dávají některým influencerům velký prostor, především skrze podcasty. Pro politiky je totiž snazší jít do podcastu a mít o něco příznivější podmínky, než jít do televize a riskovat nepříjemné otázky. Většina podcasterů navíc zasílá hostům otázky předem, takže se na ně mohou připravit.

Nejslavnější podcaster na světě, Joe Rogan | foto: Spotify
Nejslavnější podcaster na světě, Joe Rogan | foto: Spotify

Influencerům nevěří téměř polovina populace

Navzdory velké popularitě různých celosvětových influencerů jim 47 % lidí po celém světě nevěří. Často totiž šíří zavádějící a nepravdivé informace – v tomto ohledu jsou na podobné úrovni jako populističtí politici. Jak politikům, tak influencerům jde o to, aby je veřejnost vnímala v pozitivním světle a aby se o nich mluvilo.

V EU je situace dost odlišná – 70 % Evropanů stále sleduje zprávy skrze televizi a 40 % lidí spoléhá na zpravodajské weby. Sociální sítě a blogy jsou až na posledním místě a spoléhá na ně jen 37 % populace. Velké rozdíly ale panují v různých věkových skupinách, jelikož mladší část populace více spoléhá na sociální sítě než ta starší.

Aktuálně nejrychleji rostoucí sociální sítí je TikTok, který využívá po celém světě téměř 1,6 miliardy lidí. Do popředí se dostává i umělá inteligence, která také dokáže zprostředkovávat zprávy a informace, jenže většina lidí AI vnímá jako méně transparentní zdroj informací.

Zdroj: BBC


Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu.


Komentáře


Nejnovější články