Spotify láká inzerenty na svůj nový program Creative Lab
V něm prý nabídne vlastní AI nástroj pro generování reklam
Co o tom víme?
Společnost Spotify, která je známá především pro svou stejnojmennou hudební platformu, oznámila svůj vstup do oboru marketingu skrze vlastní kreativní agenturu Creative Lab. Nejen, že tímto způsobem hodlá přilákat nové potenciální inzerenty, ale také pomoci začínajícím značkám v tvorbě reklamních a propagačních kampaní. Dovede se však Spotify na tomto poli prosadit, či se jedná o pouhý výstřel do prázdna?
Šance pro začínající značky
Mezi platformami zaměřujícími se výhradně na distribuci a streamování hudby lze Spotify bezpochyby považovat za vycházející hvězdu, jež se především v průběhu posledních let těší mimořádné oblibě. To pochopitelně zaregistrovalo i samotné vedení stejnojmenné mateřské společnosti a rozhodlo se tak k rozšíření vlastního úsilí v získávání vyššího množství inzerentů. Tento týden bylo proto oficiálně oznámeno spuštění její vlastní kreativní agentury Creative Lab, jež má především méně známým značkám rozhodně co nabídnout.
Dle vyjádření tiskového mluvčí společnosti Spotify bude pečlivě vybraný tým z Creative Lab zajišťovat tvorbu a fungování na míru dělaných propagačních kampaní, včetně všech typů video, audio a interaktivních vyskakovacích reklam. Díky velkému rozsahu nabízených služeb, velmi přijatelným podmínkám a velmi obratnému vyjednávání má tak již nyní vyjednané kontrakty s takovými jmény, jako Rockstar Energy Drink, rapper Strormzy, či nápojová společnost Aperol.
Bezpochyby nejzajímavější je však snaha ze strany Spotify o udržení nastaveného tempa dnešní doby, spolu s kterou se odvážně rozhodlo k zapracování vlastních služeb umělé inteligence do programu Creative Lab. Sice se tedy nejedná o nic definitivního a vše je teprve ve fázi testování, ale již nyní víme, že se možná v blízké budoucnosti dočkáme reklam generovaných právě samotnou umělou inteligencí. Přesněji pak má být nástroj sdružující tyto služby uváděn pod jménem „Quick Audio“ a jeho hlavním účelem bude tvorba scénářů a mluvených komentářů pro reklamy všeho druhu.
Tuto změnu v dosavadní marketingové politice společnosti lze považovat za velký a do jisté míry odvážný krok do zcela nového odvětví. Vzhledem k tomu, že je však tento koncept teprve na samém počátku, může být velmi obtížné odhadovat, zda nakonec oslaví úspěch a posune již tak dost známou platformu na vyšší úroveň, či se bude jednat o další z mnoha podobných neúspěchů. Nutno ovšem podotknout, že možnost oslovit více než 600 milionů potenciálních zákazníků nenabízí jen tak někdo.