Téměř všechny společnosti se snaží vypořádat s rychlým nástupem generativní umělé inteligence jako je například ChatGPT a jemu podobní. Někteří s implementací této technologie do svého podnikání poměrně spěchají. Druzí se jí snaží zatím vyhnout obloukem.
Umělá inteligence = problém
Podle detektoru obsahu Originality.AI mnoho významných společností zcela zablokovalo interní používání právě výše zmíněného ChatGPT. Do této skupiny patří společnosti jako JPMorgan Chase, Northrup Grumman, Apple, Verizon, Spotify a Accenture. Většina z nich se odvolává na obavy o soukromí a bezpečnost jejich zaměstnanců.
Hlavní problém vidí v zadávání informací do těchto nástrojů uživateli, o kterých se poté dočista slehne zem a nikdo neví na jsou nebo budou použité. Vyvolává to obavu, že požíváním generativní AI dávají všanc nejen citlivé interní informace, ale i obchodní tajemství.
Žádná ze společností umělou inteligenci ovšem úplně neignoruje. Minimálně mají interní pracovní skupiny, které zkoumají možnosti využití této technologie pro jejich konkrétní potřeby. Je tedy velmi pravděpodobné, že se i v těchto zdrženlivějších společnostech AI v různých podobách v budoucnu objeví.
Až čas poté ukáže, který přístup byl lepší. Zda jít hned s inovací a vzít na sebe riziko možných problémů, ale mít náskok. Nebo plně ověřit všechny možné záludnosti a přistoupit na použití generativní AI až v pozdějším období implementace, ale bez velkých hrozeb.