Western Digital čelí žalobě. Značka vědomě prodávala vadné SSD disky

Adam Pos
  • Společnost Western Digital prodává zákazníkům nefunkční zboží
  • Několik modelů SSD disků maže data a činí je nečitelnýmni
  • Na firmu byla podána žaloba, právní kanceláře případ prošetřují
SSD disky SanDisk nefungují správně
SSD disky SanDisk nefungují správně

Prodej nespolehlivého zboží, které neplní svou funkci. Poruchové SSD disky značky SanDisk jsou hlavní důvod, proč byla na firmu Western Digital podána žaloba požadující kompenzaci za vzniklou škodu. Jak se k případu staví samotná společnost?

Ztráta dat a nespokojenost zákazníků

Přenosné SSD disky od SanDisk patří mezi oblíbené zboží všech, kdo potřebují skladovat velké množství dat a souborů. Velice nepříjemná situace však nastává, když o tato data nějakým způsobem přijdeme. Existuje pak málo způsobů, jak ztracené fotky či videa zachránit. Podobné potíže momentálně trápí značné množství majitelů těchto produktů od výrobce Western Digital.

Problém se objevil před několika měsíci, kdy si lidé začali stěžovat na to, že na svých SSD nemohou najít uložená data nebo že nejdou načíst. Nepomáhalo ani opakované zapojení do počítače, jak píše server ArsTechnica, jehož redaktor jeden z vadných disků také vyzkoušel. Firma Western Digital koncem května zveřejnila firmware, který měl chybu u produktů vyřešit. Náprava se však týkala pouze disků, které se ještě nedostaly do oběhu.

SSD SanDisk
SSD SanDisk

Čtěte také: Apple baví celý internet. iPhone 15 s „rychlým“ nabíjením je všem pro smích


Firma mlčí, schyluje se k právní bitvě

Ačkoli firma učinila kroky k tomu, aby se chyba již nevyskytovala, vzniklou škodou se zabývat zřejmě nehodlá. Nevydala žádné vyjádření, ani neplánuje poskytnout zákazníkům kompenzaci. Z toho důvodu na ni Nathan Krum podal žalobu u federálního soudu v San Jose v Kalifornii za vědomý prodej nefunkčního zboží.

V dokumentu se navíc lze dočíst o tom, že firma tyto vadné produkty prodává za snížené ceny, aby se jich co nejdříve zbavila. Taková situace pro firmu nevypadá vůbec dobře a pokud k problému nezaujme jiné stanovisko, může čelit vysokým pokutám. Navíc se nejedná o jediný případ, kdy firma se zákazníky nezacházela férově.

 


Autor článku

Adam Pos - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články