5 faktů a zajímavostí o Xiaomi. Tyto věci vás určitě překvapí

Richard Šimáček
Logo společnosti Xiaomi | foto: Unsplash
Logo společnosti Xiaomi | foto: Unsplash

Vybrali jsme 5 největších zajímavostí o čínské firmě Xiaomi, která vyrábí nejen smartphony, ale de facto vše od věcí do domácnosti až po auta.

Význam slova Xiaomi

Čína velmi dbá na svou kulturní historii, a proto je název mnoha společností spjatý právě s ní, a jinak tomu není ani v případě Xiaomi. Jméno společnosti není pouze náhodné, nýbrž Xiaomi znamená v mandarínštině „malá rýže“, a právě tato surovina je pro Čínu jednou z nejdůležitějších potravin v celé své historii.

To je důvod, proč jeden z prvních chytrých spotřebičů této společnosti je rýžovar. Další zajímavostí je fráze, kterou prohlásil vojevůdce Mao Ce-tung během druhé čínsko-japonské války v letech 1937 až 1945.

Řekl totiž, že Číňané používají v bitvách xiaomi a pušky, čímž rozhodně nemyslel, že Číňané bojují proti Japoncům za pomocí telefonů Xiaomi, ale dokazuje to, že v čínské kultuře je rýže velmi důležitá, čehož jsou si lidé vědomi.

Název společnosti Xiaomi vychází z nejpoužívanější čínské suroviny | foto: Unsplash
Název společnosti Xiaomi vychází z nejpoužívanější čínské suroviny | foto: Unsplash

Rekordní počet prodaných telefonů za 12 hodin

Xiaomi pravidelně pořádá akce Mi Fan Festival, ve kterých masivně zlevňuje své produkty. Během jedné takové akce v roce 2015 prodal čínský výrobce rekordní počet telefonů, a to více než dva miliony kusů za pouhých 12 hodin od začátku akce.

Tímto Xiaomi stanovilo rekord, který od té doby ještě žádný jiný výrobce nepokořil, což dokazuje, jak moc velkou popularitu značka má a že o její telefony je skutečně obrovský zájem. Kromě telefonů prodala společnost ve stejném čase více než 770 000 produktů chytré domácnosti a 200 000 náramků Mi Band.

Mi Fan Festival je celosvětová slevová akce, kterou Xiaomi pořádá každý rok | foto: Xiaomi
Mi Fan Festival je celosvětová slevová akce, kterou Xiaomi pořádá každý rok | foto: Xiaomi

Minimální náklady na reklamu

Na rozdíl od většiny technologických firem Xiaomi neinvestuje miliardy dolarů do reklam a celosvětové propagace svých produktů, ale spoléhá na přirozenou propagaci přímo od uživatelů, a velkou část z ní zajišťují i recenze produktů či velká komunitní fóra, kde si uživatelé navzájem pomáhají.

Silná a zdravá komunita totiž zajistí to, že se o produktech bude mluvit mezi lidmi a výrobky si uživatelé mezi sebou navzájem doporučí. To je hlavní důvod, proč od Xiaomi nevídáme všude obrovské billboardy nebo propracované spoty, jako má například Samsung, pro kterého jsou investice do marketingu klíčové.

Xiaomi neplatí velké propagační kampaně, protože spoléhá na to, že zákazníci si produkty doporučí mezi sebou | foto: TheTechRevolutionist
Xiaomi neplatí velké propagační kampaně, protože spoléhá na to, že zákazníci si produkty doporučí mezi sebou | foto: TheTechRevolutionist

První produkt společnosti

Společnost Xiaomi byla založena v roce 2010 a jejím prvním produktem nebyl žádný hardware, nýbrž systémová nadstavba pro Android MIUI, kterou společnost přejmenovala teprve nedávno. Poté o rok později představilo Xiaomi svůj první telefon Mi 1.

Telefon disponoval dvoujádrovým procesorem, 4palcovou obrazovkou a měl jeden fotoaparát s rozlišením 8 Mpx. Na dnešní poměry se jedná muzejní kousek, ale tehdy byl telefon hit. Za necelé dva dny si ho předobjednalo více než 300 000 zákazníků.

Takto vypadá první telefon Xiaomi Mi 1 z roku 2011 | foto: Xiaomi
Takto vypadá první telefon Xiaomi Mi 1 z roku 2011 | foto: Xiaomi

Financování nových produktů

Aby se úspěšně začal prodávat nový produkt, Xiaomi nevyužívá vlastní kapitál, ale crowdfundingové kampaně, na kterých od lidí vybere peníze, což vyústí v následné uvedení produktu na trh. Tato metoda ale neplatí při financování telefonů nebo tabletů.

Takový postup se může zdát poněkud zvláštní, ale je velmi promyšlený. Xiaomi totiž ušetří mnoho finančních prostředků a k tomu zjistí, zda produkt bude žádaný, či nikoliv. Pokud by jeho vznik například moc zákazníků nepodpořilo, ví, že má začít s minimální výrobní kapacitou a v případě nejhoršího scénáře produkt úplně zrušit, což je lepší, než když poté na skladě leží desetitisíce nechtěných výrobků.

Nové produkty Xiaomi financuje prostřednictvím crowdfundingových kampaní | foto: vlastní
Nové produkty Xiaomi financuje prostřednictvím crowdfundingových kampaní | foto: vlastní
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Richard Šimáček - Redaktor

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články