Až v létě pojedete do Chorvatska, možná si koupíte svačinu za Bitcoin

Matouš Vrchota
  • Chorvatský největší potravinový řetězec umožní nakupovat online s platbou v Bitcoinech
  • Vedení společnosti chce tento způsob platby brzy umožnit i v obchodech
  • Konzum se tak stává lídrem ve vývoji budoucnosti obchodů se zbožím denní potřeby
chorvatský řetězec Konzum
chorvatský řetězec Konzum

Chorvatský potravinový řetězec Konzum minulý týden oznámil novou možnost platby v online obchodě Bitcoinem. Konzum se tak stal prvním místním řetězcem, který umožní zákazníkům nakupovat zboží denní potřeby v kryptoměnách.

Chorvatské kuny dostanou konkurenci

„Majitelé kryptoměn si mohou online nakoupit potraviny, drogerii, potřeby pro domácnost a spoustu dalšího z bohaté nabídky e-shopu čítajícího přes 12 tisíc položek,” sdělil Konzum ve svém prohlášení.

Konzum je největší prodejce spotřebního zboží a zboží denní potřeby v Balkánském regionu a je součástí národní skupiny Fortenova Grupa. Obchody Konzum jsou také velmi populární mezi turisty navštěvující Chorvatsko. I turisté tak získají novou možnost platby Bitcoinem, pokud si během svého pobytu objednají zboží online. Navíc se tato možnost má brzy objevit i v síti prodejen.

Kryptoměna Bitcoin
Kryptoměna Bitcoin

Čtěte také: Bitcoin je hrozbou pro životní prostředí, tvrdí Švédové. Požadují zákaz těžby


Konzum se chce podílet na kryptoměnové budoucnosti

„Díky naší dlouholeté tradici, kterou ctíme již 65 let, jsme lídři na domácím trhu. Máme skvělé obchodní úspěchy a dosahujeme technologických pokroků. Je nám ctí, že se můžeme účastnit vývoje i v takto rychle rostoucím odvětví, které tvoří novou budoucnost,” sdělil člen představenstva Uroš Kalinić.

Konzum se spojil s místní fintech společností Electrocoin a na platby používá jejich systém PayCek. Jedná se o procesor Bitcoinových transakcí. Tato brána vygeneruje QR kód, který zákazník naskenuje svojí kryptopeněženkou. Následně po dobu transakce zafixuje cenu BTC, aby byl zákazník chráněn proti náhlým výkyvům.

„Budeme i nadále investovat do vývoje inovací a technologií, abychom i nadále zůstali nejoblíbenější volbou pro naše zákazníky. Jako řetězec nové generace chceme poskytnout prémiovou péči a zážitek z nákupu,” dodal Kalinić.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články