Polestar 4 je horká novinka z produkce čínské provenience
Elektromobil láká na obří výkon, slušný dojezd i jednu raritu
Tento elektrický vůz nemá zadní okno, ale širokoúhlou kameru
Polestar patří k mladým ambiciózním značkám, jež se navzdory své poměrně krátké historii stihla etablovat v přední hráče, se kterými je na poli elektromobility potřeba počítat. Navíc se tahle automobilka nebojí experimentovat, za což rovněž sklízí kladné body.
Nejrychlejší Polestar všech dob
To ostatně potvrzuje i horká novinka. Elektromobil Polestar 4 si totiž přímo říká o pozornost. Líbivý crossover „bez zadního skla“ je totiž konečně oficiální, informuje přední automobilový magazín Elektrickevozy.cz. Již na první pohled je jasné, že oproti předchozí generaci má hlavní slovo aerodynamika a velmi nevšední vzhled.
Než se však k samotnému designu dostaneme, dovolte nám jen pár čísel. Stran výkonu jde o nejrychlejší Polestar, který dosud brázdil silnice. Velkou zásluhu na tom mají dva elektromotory usazené na přední i zadní nápravě s kombinovaným výkonem až 543 koňských sil, zrychlením z 0 na 100 km za 3,8 sekundy a se 102kWh baterií dojezdem něco málo pod 600 kilometrů na jedno nabití.
Na rozdíl od předchozích generací není Polestar 4 postavený na sdílené platformě (Volvo), ale na architektuře SEA od Geely. Rozměry vozidla jsou 4 839 × 1 544 × 2 139 mm, takže je velikostně mezi Polestarem 2 a 3. Zmínili jsme chybějící zadní sklo. Je tomu skutečně tak. Panoramatická střecha je totiž protažená až do třetiny zad, a tím to hasne.
Ptáte se, jak tedy výhled dozadu z pozice řidiče může fungovat? Naprosto jednoduše! V zadní části vozidla je zabudovaná speciální širokoúhlá kamera, která snímá okolí a posílá obraz na displej, jenž se nachází tam, kde je obvykle zpětné zrcátko. Možná to zní malinko bizarně, ale na papíře to dává smysl.
Polestar se během prezentace nového elektrického automobilu nechal slyšet, že není důvod na předsudky. Automobilka se dušuje, že toto řešení reprezentuje nový a naprosto pohlcující zážitek.