Hyundai pracuje na výkonné verzi elektromobilu Ioniq 5
Má se stát nejvýkonnějším automobilem značky
Nabídne až 600 koní, ovšem výkon není vše
Jihokorejská automobilka Hyundai pracuje na nové verzi oblíbeného a úspěšného elektromobilu Hyundai Ioniq 5. Má jít o dvakrát výkonnější verzi stávajícího modelu, přičemž na trh se podívá již příští rok. Ponese již tradiční označení N, netradiční je však prvenství, které získá. Nový model se stane nejvýkonnějším automobilem, jaký kdy inženýři z Jižní Koreje vyvinuli.
Důraz se klade na emoce
Albert Biermann, který je výkonným ředitelem automobilky a zároveň i bývalým šéfem divize N, prozradil pro server Drive pár novinek. Elektrický vůz by měl být mnohem rychlejší, přičemž jeho výkon má sahat okolo 600 koní. Konkrétní hodnota zatím není finální, ovšem má se pohybovat v rozmezí od 580 do 620 koní. Má tak svým výkonem překonat i dosavadního šampiona Hyundai i30 N a to dvojnásobně.
Zároveň však šéf prohlásil, že nejde pouze o výkon a zrychlení vozu. Důraz má být kladen na celkový požitek z jízdy, do čehož zapadá ovladatelnost vozu či jeho umělé zvuky. „Na rychlosti v podstatě nezáleží. Vše je o úsměvu a o tlukotu srdce. Důležité je, jak moc je automobil zábavný a jakou spokojenost svému majiteli přináší,“ sdělil Biermann.
Jak prozradil sám Biermann, tak bude Hyundai Ioniq 5 N řádně otestován na okruhu v Nürburgringu. Zajímavostí je, že elektrovůz byl již při testování na trati přistižen. Nejprve byl zachycen pečlivě zamaskovaný kamufláží, ovšem ani to mu nepomohlo schovat se úplně. O něco později se navíc ukázal téměr bez kamufláže v celé své kráse. Dá se tedy říci, že jsou testovací jízdy již v plném proudu.
Vůz bude založen na elektrické platformě E-GMP, kterou využívá například Kia EV6 GT. Od svého standardního sourozence se bude v několika ohledech značně lišit, dočká se například driftovacího režimu či navzdory rekuperace i nových brzd. Zrychlení elektromobilu z 0 na 100 km/h by mělo zabrat jen 3,5 vteřiny. Pohon všech kol je samozřejmostí.