Meta má AI generátor obrázků. Využila fotky lidí z Facebooku a Instagramu

Adam Pos
  • Další velká firma zveřejnila model umělé inteligence
  • Meta si pochvaluje vydání nového generátoru obrázků
  • Model byl trénován na milionech příspěvků ze sociálních sítí
Meta logo
Meta logo

Mezi Stable Diffusion a Midjourney se nově zařadí i produkt od společnosti Meta. Můžete si ním s vygenerovat jakýkoli obrázek budete chít. Nástroj přitom trénoval na hromadě fotek z Instagramu a Facebooku. Jaká je šance, že k tomu byl využitý některý z vašich příspěvků?

Potřebujeme další generátor obrázků?

Poněkud nestandardním, ale zřejmě legálním způsobem využila společnost Meta fotky milionů lidí zveřejněných na sociálních sítích. Posloužily totiž jako podklady pro vytrénování nejnovějšího jazykového modelu Emu. Jeho schopnosti si můžete vyzkoušet přímo na webu společnosti. Zároveň se však musíte přihlásit k účtu Meta.

Co Emu umí? Prakticky nic nového, co bychom za poslední rok neviděli. Jedná se o obyčejný generátor obrázků, kam stačí napsat zadání. Následně vám vznikne působivý obrázek, nicméně v Česku zatím není tato služba zatím dostupná. Emu trénovalo na podobném principu jako jeho předchůdci a sice tak, že prochází řady různých dvojic obsahující obrázek a text.

Generátor obrázků od Mety funguje na klasickém principu
Generátor obrázků od Mety funguje na klasickém principu

Čtěte také: Astronomové objevili zvláštní planetu. Překvapila je v několika ohledech


Meta dbá na bezpečí a drží krok s konkurencí

Jak upozorňuje server ArsTechnica, Meta si dala práci s různými filtry, které zabraňují tomu, aby generátor tvořil nevhodné obrázky. Zároveň obsahují díla malý vodoznak, na kterém je napsáno, že byly vygenerované umělou inteligencí, což je velice příjemná vychytávka oproti jiným modelům. Statistiky hovoří jasně a tvrdí, že na trénink se použilo okolo 1,1 miliardy fotek. Každý den ale na Instagramu přistane okolo 95 milionů obrázků, takže se jedná o relativně malé číslo.

Konkurovat ostatním vývojářům však zřejmě Meta nechce, neboť nemá prakticky nic, čím by nás oslnila. Nabízí se vysvětlení, že model má sloužit jako další ze způsobů, jak o uživatelích získat informace, protože člověk musí být přihlášen pomocí účtu Meta. Či snad firma nechce ztratit krok s protivníky na trhu? Každopádně se jedná o povedný kousek, který se hodí při hledání alternativ pro jiné generátory obrázků.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Adam Pos - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články