Čínská vláda od července minulého roku nevydala jedinou licenci na herní titul
Vývojáři tak nemohou své hry distribuovat na trh a postupně krachují
Místní vláda považuje hraní her za „spirituální opium“
Herním vývojářům v Číně pšenka příliš nekvete. Vládní regulátor nevydal jedinou novou herní licenci od července roku 2021, údajně z toho důvodu, že národní správa tisku a publikací od začátku roku vydala velmi nadprůměrný počet licencí, a proto se vláda rozhodla její činnost pozastavit na dobu neurčitou. V důsledku toho zkrachovalo více než 140 tisíc menších herních studií, ty větší se přesouvají do zahraničí.
Čínská vláda přestala vydávat herní licence
Aktivní boj čínské vlády s videoherním průmyslem neustává. Krom omezování hráčů, hlavně těch nezletilých, kteří mohou od začátku srpna strávit nad počítačovými hrami pouhé tři hodiny týdně, dochází i k omezení samotných vývojářů.
Národní správa tisku a publikací v Číně (NPPA) zajišťuje vydávání licencí, bez které není možné hru vydávanou v této zemi distribuovat v podstatě nikam a hádejte co, tento orgán nevydal jedinou licenci od července roku 2021. Přitom v normálním režimu měsíčně běžně licencovala 80 až 100 nových titulů. Pro velkou většinu malých vývojářů je tento krok pochopitelně zcela destruktivní a odhaduje se, že od inkriminované doby skončilo s vývojem více než 140 tisíc studií.
NPPA se zatím k situaci nevyjádřila a neví se ani jak dlouho bude tato „stávka“ ještě trvat. Dle míry úspěšnosti, kterou se vládě daří mýtit studia se dá však předpokládat, že bude dušení vývojářů ještě nějakou chvíli pokračovat. Sama čínská média nazývají hraní her „spirituálním opiem“, takže vztah politické elity k této činnosti je poměrně jasný.
Velká studia výpadek pociťují samozřejmě také. Společnosti jako jsou Tanwan Games, Baidu nebo dokonce ByteDance, která mimo jiné vlastní platformu TikTok, jsou nuceni ve velkém propouštět zaměstnance. Společnost Tencent zase vkládá nemalé finance do přesouvání sil za hranice Číny.