Za nedostatek čipů prý mohou automobilky, protože žijí v technologickém pravěku
- Šéf Intelu se rozpovídal o současné situaci s nedostatkem čipů
- Podle něj automobilky spoléhají na příliš zastaralou technologii
- Přechod na novější typ čipů by celý problém dokázal vyřešit

Nejpropíranějším tématem od začátku pandemie je zcela určitě nedostatek polovodičových čipů, kterých mají automobilky přímo žalostné množství. Vše se dokonce dostalo do takového stavu, kdy krize významně poznamenala i náš domácí trh. Výrobce Škoda Auto musí řešit nedostatek čipů hromadným přerušením výroby a skladováním desítek tisíc nedokončených vozů na poli.
Nedostatek čipů? Automobilky prý žijí v pravěku
Analytici mají hned několik důvodů, proč taková krize vůbec přišla. Někteří hovoří o přesunu polovodičových součástek od výrobců aut k výrobcům spotřební elektroniky, zatímco dotčené firmy mají na celou věc zcela odlišný názor. Na toto téma se pro magazín Fortune rozpovídal šéf Intelu, Pat Gelsinger.
V rozhovoru se nechal Gelsinger slyšet, že je Intel schopen vyrobit pro automobily tolik čipů, kolik jen budou chtít. Místo toho problém vidí v tom, že výrobci aut používají ve svých produktech zastaralou technologii, kterou největší výrobce procesorů na světě považuje za pravěk. Nabízí se tak otázka, proč Intel nechce jednoduše začít vyrábět staré čipy. To musí být přece jednoduché, ne?

Čtěte také: Miniaturní mikročip, který dokáže létat? Vědcům se prý podařilo porazit přírodu
Intel nechce vyrábět zastaralé čipy
Opak je pravdou. Pro obrovskou firmu jako je Intel by byl přechod na starou technologii otázkou miliardových investic, do kterých se logicky nechce pouštět. Místo toho se plně soustředí na vývoj a výrobu nových generací stávajících čipů, čímž zůstávají v tomto segmentu relevantní.
Pat Gelsinger dále vysvětluje, že se Intel snaží automobilkám vyjít maximálně vstříc. Místo miliard raději investují miliony dolarů na to, aby pomohli výrobcům aut usnadnit přechod na novější a dostupnější technologie. Kdo by přece chtěl čip, který má výkon srovnatelný s první generací iPhonu? A ne, odpověď „zastaralé automobilky“ neplatí!
Podobný názor na věc má i ředitelka firmy AMD, která předpovídá, že nedostatek čipů nás bude trápit minimálně do roku 2022. Až čas ovšem ukáže, kdo z boje vyjde jako celkový vítěz.
Autor článku

V první řadě milovník aut, v druhé řadě fanoušek elektrifikace. Mám to štěstí, že mohu dělat pouze to, co je zároveň mým koníčkem.
V první řadě milovník aut, v druhé řadě fanoušek elektrifikace. Mám to štěstí, že mohu dělat pouze to, co je zároveň mým koníčkem.