Kdo nemá umělou inteligenci, jako by nebyl. Kdo nepoužívá, byť v okleštěné míře nějakého chatbota, je out. Všichni, kdo nerezonují s aktuálními trendy na poli AI, jsou dinosauři. Právě takto by se v kostce dala shrnout současná mánie, jež cloumá technologickou branží.
ChatGPT od OpenAI
To, co se před nedávnem podařilo firmě OpenAI s pokročilým nástrojem ChatGPT, nemá v posledních několika letech obdoby. Sofistikovaného, interaktivního a neuvěřitelně tematicky flexibilního chatbota provází vesměs vysoce pozitivní reakce. A i přes nejrůznější předchozí pokusy je právě on vnímán jako pomyslný spouštěč toho, co se právě děje.
Každá velká firma chce mít vlastní AI. A každá se s tím popasovala po svém. Nicméně jedno je jisté. Minimálně marketingově jde nyní o nejzajímavější artikl. A tím nemáme na mysli pouze zavedené značky. Potenciální benefit z umělé inteligence vnímají i jednotlivci. Troufám si tvrdit, že v dohledné době nás čekají velmi zajímavé časy.
Aktuální report nemusí jít nezbytně ruku v ruce s inovacemi na poli AI, ale přesto dává tušit, s tím úzce souvisí. Server YahooFinanceinformuje, že se generalita Google otřásla v základech. Důvodem je nová smlouva s jihokorejskou společností Samsung, a námluvy nejdou úplně podle plánu, dodává server.
Údajně se na stole objevilo téma, že by Samsung mohl začít využívat vyhledávač Bing s umělou inteligencí od konkurenčního Microsoftu. Ze zákulisí zaznělo, že s ohledem na pozici jihokorejského výrobce v rámci globálního trhu to v plénu způsobilo pořádný šok. Podle údajů společnosti IDC dodal Samsung v loňském roce celosvětově 261 milionů smartphonů, což by Googlu způsobilo citelnou ztrátu.