Podvodníci zneužívají Google reklamy k velkým krádežím kryptoměn
- Ukrást kryptoměny se dá poměrně jednoduše, když víte jak na to
- Možností je využít Google reklamy a přivést uživatele na podvodném stránky
- Tímto způsobem teď údajně měli lidé přijít o více než 500 tisíc dolarů

S rostoucí popularitou kryptoměn, a to nejen Bitcoinu, rostou i podvody a krádeže kryptoměn. Způsobů je přitom hned několik, ale nejpoužívanější bývá jednoduše oklamání nicnetušícího uživatele, který vám dobrovolně poskytne své přihlašovací údaje ke kryptoměnové penězence.
Krádež kryptoměn přes Google reklamy
Jedním z nejnovějších principů je využívání Google reklam k tomu, aby podvodníci přivedli uživatele na své podvodné webové stránky a na nich pak obětem ukradli jejich soukromé údaje a jejich peníze si pak snadno přeposlali do svých peněženek.
Na tento způsob podvodu s kryptoměnami upozornila výzkumná agentura Check Point Research, která dohledala krádeže z 11 účtů v hodnotě od tisíce do deseti tisíc dolarů. Nicméně podle zahraničního fóra Reddit je celková částka okradených mnohem vyšší, a to přes 500 tisíc dolarů.

Čtěte také: Češi mají vlastní kryptoměnu, slibuje šetření našeho životního prostředí
Dá se proti tomu nějak bránit?
Jak uvádí server Techradar, podvodníci při krádeži kryptoměn využívají Google reklamy na stránce s Vyhledáváním Google, přes které získávali oběti nevědomky, že jde o známé kryptoměnové služby Phantom App, MetaMask či Pancake Swap.
Pokud tedy máte Bitcoin či jakoukoliv jinou kryptoměnu ve svém držení a vyskočí na vás nějaká Google reklama, pak si dávejte dobrý pozor na to, kam vede URL odkaz. Google se k případu vyjádřil a závadné reklamy pro porušení podmínek odstranil.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.