Práce na home office? 3 tipy, jak si při ní udržet profesionalitu

Kvůli celosvětové pandemii se celé spektrum profesí setkalo s fenoménem práce na home office. Některé společnosti dokonce zavedly povinnou práci z domova nastálo a své kanceláře zcela uzavřely. Pokud máte svoji firmu, nebo podnikáte jako živnostník, možná jste také získali příležitost si práci home office vyzkoušet.
Je ale možné tímto způsobem fungovat dlouhodobě, aniž byste ztratili svoji profesionalitu? Rozhodně ano – skrze následující tipy vám ukážeme, jak si s tím můžete poradit.
1. Zařiďte si sídlo firmy na prestižní adrese
Při založení živnosti a stejně tak i firmy musíte do příslušných formulářů uvést adresu svého sídla. Většina živnostníků přitom použije svou domácí adresu, která ale nemusí na potenciální klienty působit zrovna dvakrát profesionálně.
Život v malé vesnici je zajisté příjemný a klidný, a tak může vaší produktivitě jen prospět. Nicméně adresu, která neobsahuje ani název ulice, mohou potenciální zájemci o vaše služby vnímat jako nedůvěryhodnou – obzvlášť to platí pro zahraniční klienty, kteří se v českých obcích obvykle nevyznají.
Řešení přitom může být jednoduché, stačí si pronajmout virtuální sídlo. Dnes je naprosto běžné, že společnosti využívají předplacené sídlo firmy na prestižní adrese, nejčastěji v Praze. Tuto adresu pak mohou využít na úřadech, stejně tak jako na své webové prezentaci – jejich šance oslovit potenciální klienty tak podstatně stoupá.
Oproti pronájmu reálného sídla přitom zaplatíte zlomek ceny, a to obvykle jen pár stovek za měsíc. Fyzicky zde totiž nesídlíte, jen si občas vyzvednete případnou poštu, která vám sem mohla dorazit. Případně vám ji poskytovatel virtuálního sídla naskenuje nebo přepošle. To už záleží na domluvě.
2. Vybudujte si efektivní pracovní prostor
V dnešní době už jsou obchodní hovory prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu poměrně běžné. Pokud však chcete na své klienty udělat dobrý dojem, neměli byste sedět uprostřed neuklizené kuchyně nebo obývacího pokoje.
Nemusíte si hned hledat byt s místností navíc, abyste si zřídili plnohodnotnou kancelář. Stačí si vymezit určitý prostor – například v ložnici nebo kdekoliv budete mít potřebný klid. Tento prostor si zařiďte dle potřeby.
Při umisťování pracovního stolu myslete na to, co budete mít za sebou během případných videohovorů. V potaz vezměte také světlo – sluneční paprsky dopadající na obrazovku by mohly způsobit, že na ní skoro nic nic neuvidíte. Řešením mohou být kvalitní žaluzie, rolety nebo závěsy.
Díky promyšlenému pracovnímu prostoru nejenže vytvoříte dobrý dojem během hovorů, ale také si zajistíte vyšší efektivitu při práci. Abyste eliminovali maximum rozptýlení, udržujte svůj stůl čistý a bez zbytečností.
3. Stanovte si udržitelnou pracovní dobu
Ráno nemusíte spěchat do práce, a tak se pořádně vyspíte. Pak si v klidu připravíte snídani a pomalu se pustíte do práce. To zní přeci jako sen. Ve skutečnosti se ale z home office může stát pořádná noční můra.
Abyste se vyhnuli prokrastinaci a dodělávání pracovních povinností na poslední chvíli, nastavte si pravidelnou pracovní dobu a opravdu ji dodržujte. Udržování pevného režimu prospěje vaší pracovní produktivitě, a tak i mentálnímu zdraví.
Nakonec bude ustálená pracovní doba příjemnější i pro vaše klienty. Budou vědět, kdy mohou vámi odvedenou práci očekávat a v jakou denní hodinu vás mohou případně kontaktovat. Pracovní doba zkrátka působí profesionálně a důvěryhodně.
Není třeba se vzdávat veškerých výhod práce na home office. Pokud potřebujete výjimečně dopoledne zařizovat něco jiného než pracovní povinnosti nebo si chcete jednou za čas přispat, nic se neděje. Z hlediska profesionality je však vhodné určitý režim dodržovat, což se pozitivně projeví i na kvalitě odvedené práce.