Google se snaží přesvědčit Apple k přechodu na RCS technologii
Jak velké jsou šance, že se mu to povede?
Důvody jsou pochopitelné
Když přišly esemesky, byl to velký posun v komunikaci mezi lidmi. Pak přišly ememesky, které umožnily posílat kromě delšího textu také obrázky a video. Nicméně obě technologie pocházejí z minulého století a doba opět pokročila. Dnešní chatovací aplikace umí mnohem více než posílat text, obrázky, či video.
První přišlo iMessage
Jak uvádí server Mobilizujeme.cz, v roce 2011 rozjel Apple své iMessage, což je modernější technologie pro posílání zpráv mezi uživateli jablečných zařízení. Logicky službu nemůže používat jiný výrobce a cupetinský výrobce z toho udělal svou výhodu – posílání zpráv mezi Apple zařízeními je lepší a bezpečnější.
Jenže před rokem a půl se do toho opřel Google a společně s mobilními operátory rozjel otevřený standard RCS (Rich Communication Services), který u Android telefonů umožňuje prakticky to samé jako iMessage od Applu, jen s tím rozdílem, že to může využívat jakýkoliv výrobce. A zde nastal zádrhel. Apple nechce přejít na cizí protokol, když už má vlastní.
Přechod Applu na RCS technologii by bylo samozřejmě logické a nejlepší řešení, protože by přes tento otevřený standard mohli komunikovat všechny mobilní zařízení, namísto zastaralých SMS/MMS zpráv, které neumožňují spoustu věcí, které známe z populárních chatovacích aplikací typu WhatsApp, či Signal.
Jde například o to mít komunikaci s koncovým šifrováním, posílat data přes internet, či posílat obrázky a videa ve vyšší kvalitě. Jak iMessage, tak RCS tohle všechno a nejen to umožňují, ovšem nejsou navzájem kompatibilní, takže když pošlete zprávu z iPhonu na Android, či opačně, půjde klasicky přes SMS/MMS, nikoliv přes modernější způsob komunikace.
Bude Apple využívat RCS standard?
Je tedy otázka, jestli bude Apple využívat nový RCS standard, který je po zastaralých technologiích SMS/MMS jakýmsi nástupcem? V tuto chvíli jsou šance velmi nízké, protože Apple staví na svém uzavřeném ekosystému a na otevřené standardy spíše kašle.
Ale pokud je něco, co to může změnit, tak právě kampaň #GetTheMessage od Googlu, který se teď snaží, aby se o tomto tématu mluvilo na sociálních sítích (YouTube, Twitteru, TikToku, Instagramu, apod.), či aby se o tom lidé dozvěděli i z digitálních billboardů na ulicích (od 25. srpna startuje offline kampaň v New Yorku) a šéf Applu Tim Cook aspol. změnili názor. Zda se to povede, záleží možná i na vás.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.
Odjakživa fandím pokroku technologií, nejen ve světě mobilních zařízení a automobilů. Bez chytrých a užitečných inovací je život jako bez vína, žen, nebo vy víte čeho.