Technologie ve světě účetnictví: AI daňoví poradci a digitální fakturace jako nový standard

PR článek
Technologie | Zdroj: Pixabay
Technologie | Zdroj: Pixabay

Účetnictví má většina lidí spojené se šanony, tužkou a papírem. Obor, který se zdá na první pohled zkostnatělý a neměnný, je ve skutečnosti dnes plný technologií a inovací. Přečtěte si, jak vznikl první AI daňový poradce a které technologie jsou už pro účetní standardem.

AI složila zkoušky na daňového poradce

V Německu představili speciální program založený na umělé inteligenci, který zvládl písemnou část zkoušky pro daňové poradce. Ta přitom patří k nejnáročnějším profesním certifikacím. Šlo o nástroj Taxy.io a ve vybraných částech testu se dostal dokonce mezi 10 % nejlepších účastníků.

AI implementovaná do nástroje totiž analyzuje daňová pravidla a zákony, dokáže dávat doporučení i odpovědi na daňové otázky a sleduje legislativní změny v oblasti daní a účetnictví.

Podle americké studie Stanfordu a MIT obslouží účetní díky umělé inteligenci průměrně o 55 % víc klientů než jejich kolegové bez AI nástrojů. Závěrku účetnictví na konci měsíce pak dokončí zhruba o týden rychleji.

Technologie v účetnictví jsou standard i v Česku

Ani Česko není pozadu. Podle šetření společnosti Software602 pětina firem vnímá digitalizaci jako nový oborový standard a 49 % českých firem už plně digitalizovalo účetní i fakturační procesy.

Běžnou praxí je využití cloudu. Díky tomu mají účetní i firmy ke všem podkladům přístup kdykoli a odkudkoli. Stačí jen počítač nebo chytrý mobilní telefon a připojení k internetu. A navíc jsou data v bezpečí, chráněná proti ztrátě i zneužití.

Když jsou moderní fakturační programy v onlinu, automaticky se aktualizují – například při změně legislativy. Díky tomu samy hlídají správné náležitosti faktury a podnikatelé či účetní se nemusí bát, že přehlédnou změnu v právních předpisech a na něco zapomenou.

Propojení napříč databázemi

V Česku je oblíbená aplikace iDoklad, kterou už využívá kolem 300 tisíc podnikatelů. Nabízí možnost integrace s různými systémy a databázemi. Díky propojení s veřejnými registry, jako je ARES, automaticky doplní potřebné údaje o prodejci i o klientovi – vy zadáte jen IČO, položky a částku.

Minimalizuje se tím riziko chyb. Systém navíc zákazníky ověřuje a odhalí případné dlužníky ještě před vystavením faktury.

Kromě databází lze nástroj propojit i s dalšími službami:

  • internetovým bankovnictvím, které automaticky páruje platby s fakturami,
  • e-shopem – když si zákazník něco objedná, systém automaticky vytvoří fakturu a pošle mu ji,
  • nebo skladem, takže se automaticky aktualizuje počet kusů v zásobě.

V iDokladu si můžete vyzkoušet fakturaci zdarma na dva měsíce – fakturu tam vystavíte za pár minut a klidně v barvách své značky, s logem nebo QR kódem. Pokud máte do pěti stálých klientů, nic neplatíte ani potom. Jestliže se vám podnikání rozjede, jednoduše přejdete na vyšší tarif.


Autor článku

PR článek - Redakce

Tento obsah je reklamním sdělením, které zadala třetí strana. V případě zájmu o spolupráci nebo publikaci PR článku na webu Inteligentnisvet.cz nás kontaktujte na e-mailu redakce@inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články