„Nemáte chuť na vychlazený Robo Beer?“ Právě taková otázka se přímo nabízí, když zabrousíte na stránky jistého kanadského pivovaru. Majitelé značky Whistle Buoy Brewing se rovněž svezli na vlně umělé inteligence a s pomocí ChatGPT vytvořili netradiční pivo.
Může za to ChatGPT
Isaiah Archer, jeden ze zakladatelů společnosti, uvedl, že to byl právě populární chatbot, který jej na konci loňského roku inspiroval k netradičnímu kroku. Ve změti nejrůznějších konverzací, příspěvků a dalších možností, jež ChatGPT skýtá, Archera napadlo, zkusit AI nechat vypracovat recept na pivní mok.
Neopomněl zmínil, že to nešlo vyloženě jako po másle. I přes značnou práci umělé inteligence jsou pořád nezbytné sládkovské znalosti, což jen dokládá již předem avizovaný fakt, že chcete-li AI specificky využívat, neobejde se to bez potřebné penze znalostí.
Tedy, pakliže se chcete dopracovat nějakého smysluplného realizačního výstupu. Archer také dodal, že samotný recept od umělé inteligence bez zásahu lidského faktoru nedával příliš smysl, proto museli provést dílčí změny.
V případě Whistle Buoy Brewing celá procedura zabrala přibližně několik týdnů a úspěšného završení se dočkala letos 17. února, kdy pivovar uvedl na trh Robo Beer.
A podle reakcí štamgastů i fanoušků nejde vyloženě o průšvih. Světlé, lehce nahořklé pivo nechutná vůbec zle, přesto podnik potvrdil, že nejen v rámci stávající nabídky, ale i do budoucna podobné počiny určitě neplánuje a bude se spoléhat na tradiční postupy.