Začal to ChatGPT od OpenAI vloni na podzim a záhy se toho chytili další velcí hráči. Umělá inteligence je zkrátka nebývale v kurzu. Vlastní řešení už stihly představit takové firmy jako Microsoft, Meta, Google a mnozí další.
Umělá inteligence je tu pro každého
O AI je masový zájem, aktuálně je navíc k dispozici vůbec poprvé v podobě, která je v obecné rovině srozumitelná masám. Už nejde jen o specifickou rovinu v rámci průmyslové výroby, lékařství nebo automotive. Umělou inteligenci si může zkusit osahat prakticky každý.
A že v některých ohledech může jít skoro až o bizár, nastiňuje následující událost, informujeArs Technica. Že se ve fantazii meze nekladou, dokazuje nová reklama na pivo, již má v plné režii na svědomí umělá inteligence.
Třicetisekundové video Synthetic Summer, které se nedávno objevilo na sociálních sítích, má pod palcem londýnská produkční společnost Privateisland.tv. Dvojice majitelů Helen Power a Chris Boyle však nechtěli do médií záležitost nikterak komentovat.
Z dostupných detailů však vyplývá, že komerční snímek byl vytvořen s pomocí platformy AI Gen-2, za kterou stojí firma Runway. Ta dokáže vytvořit fiktivní videoklip s použitím takřka reálných postav a prostředí doslova lusknutím prstu.
Přesto jde svým způsobem o naprostý úlet. I přes veškerou snahu je výsledek spíše úsměvný až přestřelený. A tím nemáme na mysli jen smích jednotlivých protagonistů, ale podivně plápolající oheň, sklenice, které se mění v plechovky atd. Ostatně, obrázek si udělejte sami.