YouTube přejde v TV na 30sekundové nepřeskočitelné reklamy. Co vy na to?

Adam Pos
  • YouTube mění reklamy na televizi
  • Dočkáme se jen jedné reklamy místo původních dvou
  • Sledovanost stoupá i díky umělé inteligenci
YouTube aplikace na telefonu
YouTube aplikace na telefonu

YouTube se chystá zavést několik novinek. Reklamy budou delší, vyskočí na nás i při zastaveném videu a umělá inteligence se také dostala ke slovu. Co nás na platformě čeká za změny?

Nová reklamní strategie

Společnost na svém oficiálním blogu zveřejnila pár klíčových informací z Brandcastu, který nedávno proběhl. Jako první se firma podělila o sledovanost v USA, která údajně dosahuje 150 milionů diváků. Po tomto úvodu oslovuje YouTube marketingové specialisty a ukazuje, jak změní systém reklam u videí a co pro ně bude nového.

Tyto novinky ovlivní bohužel i nás diváky. Místo dosavadních dvou reklam, které trvaly patnáct sekund, se dočkáme jedné půlminutové. V principu se tedy nic nemění, otázkou ale zůstává, jestli tato forma bude oproti dosavadnímu formátu pro diváky příjemnější nebo spíš naopak. YouTube si krok hájí tím, že chce tvůrcům reklam poskytnout větší kreativní prostor.

Televize
Televize

Čtěte také: Populární YouTube zamíří do Android Auto. A Google má v rukávu i další esa


Reklam se jen tak nezbavíme

Další změnou bude i zobrazování reklam v momentu, kdy zastavíme video. YouTube neukázal, jakého formátu se dočkáme, ale zřejmě půjde o vyskakovací okno. Zmiňovaná byla i umělá inteligence, která bude pomáhat s cílením reklamy a vybíráním správného formátu pro konkrétního diváka.

V budoucnu se tak můžeme dočkat toho, že každý uvidíme své vlastní poutače ušité člověku přímo na míru. Firma dodává, že při podobných pokusech personalizovat reklamu se skutečně zvýšila sledovanost. S přibývajícím počtem reklam se tak zdá, že YouTube Premium brzy nebude pouze výhoda, ale nutnost.


Autor článku

Adam Pos - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články