Zlatý vrchol marketingu? Žena si vydělává tím, že testuje reklamy ve snech
- Budoucnost je dnes, chtělo by se říct u příběhu Američanky Bobbi Gouldová
- Žena, která se živí cestováním a má i vlastní blog, prý nechává manipulovat vlastní sny
- Přihlásila se jako dobrovolník do experimentu a dostala za to v přepočtu 22 500 korun

Pokud máte rádi sci-fi filmy a seriály, trend reklamy ve snech vám jistě nebude cizí. My ale žijeme v roce 2022 a tento zdánlivě futuristický předobraz spánkových návyků zřejmě funguje už nyní.
V Americe už mají reklamu ve snech
Pro webový magazín The Hustle se vyjádřila Američanka Bobbi Gouldová, která se živí jako videoblogerka a cestovatelka. Teď ale možná našla zcela jinou formu obživy. Svěřila se s tím, že vloni se zapojila do programu implementace reklamy do snů.
A popisuje skoro až hororový zážitek, zkrátka jako ze seriálu Black Mirror. S partnerem se ozvali na inzerát, který nabízel tisíc dolarů (asi 22 400 korun) komukoliv, kdo propůjčí svůj spánek vědeckým experimentům. Když přišli na smluvené místo v Los Angeles, našli tam desítky postelí a na nich spící lidi, kteří byli napojeni na stroj monitorující stav mozku.
Inzerát zadávala společnost Coors. Jedná se o americký pivovar ze státu Colorado. Gouldová popisuje, že před uložením ke spánku jim bylo přehráno video s produkty značky Coors, ale také záběry džungle a vodopádů. U poslechu zvuků z videa pak měli „laboratorní králíci“ usnout.
Doporučujeme: Podvodníci zneužívají Google reklamy k velkým krádežím kryptoměn
Sny s plechovkami piva Coors
Sama Bobbi Gouldová následně potvrdila, že se ji zdály minimálně dva sny, ve kterých viděla produkty Coors. Na tom prvním prý skákala na pogu a kolem ní se objevovaly nápoje značky Coors. V druhém snu zase letěla letadlem a na davy pod sebou shazovala plechovky piva.
Podle výpovědi svědků sice experiment zafungoval a skutečně se jim zdálo o produktech Coors, reklama do snu ale vůbec dobře nezapadala a ihned po probuzení bylo všem jasné, že sny se neodehrávají přirozeně.
V minulosti již bylo testováno
Futurism.com uvádí, že se přitom nejedná o vůbec první případ toho, kdy by se nějaká komerční firma snažila nasadit reklamu lidem do snů. V průběhu loňského roku se uskutečnilo několik experimentů, které prováděly marketéři firem Microsoft nebo Burger King. A využívali přitom stejné prostředky, a sice přehrávání audio a video záznamu před, nebo rovnou během spánku.
Autor článku

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.