Zlatý vrchol marketingu? Žena si vydělává tím, že testuje reklamy ve snech

Jakub Fišer
  • Budoucnost je dnes, chtělo by se říct u příběhu Američanky Bobbi Gouldová
  • Žena, která se živí cestováním a má i vlastní blog, prý nechává manipulovat vlastní sny
  • Přihlásila se jako dobrovolník do experimentu a dostala za to v přepočtu 22 500 korun
Také se vám zdají sny pivu Coors?
Také se vám zdají sny pivu Coors?

Pokud máte rádi sci-fi filmy a seriály, trend reklamy ve snech vám jistě nebude cizí. My ale žijeme v roce 2022 a tento zdánlivě futuristický předobraz spánkových návyků zřejmě funguje už nyní.

V Americe už mají reklamu ve snech

Pro webový magazín The Hustle se vyjádřila Američanka Bobbi Gouldová, která se živí jako videoblogerka a cestovatelka. Teď ale možná našla zcela jinou formu obživy. Svěřila se s tím, že vloni se zapojila do programu implementace reklamy do snů.

A popisuje skoro až hororový zážitek, zkrátka jako ze seriálu Black Mirror. S partnerem se ozvali na inzerát, který nabízel tisíc dolarů (asi 22 400 korun) komukoliv, kdo propůjčí svůj spánek vědeckým experimentům. Když přišli na smluvené místo v Los Angeles, našli tam desítky postelí a na nich spící lidi, kteří byli napojeni na stroj monitorující stav mozku.

Inzerát zadávala společnost Coors. Jedná se o americký pivovar ze státu Colorado. Gouldová popisuje, že před uložením ke spánku jim bylo přehráno video s produkty značky Coors, ale také záběry džungle a vodopádů. U poslechu zvuků z videa pak měli „laboratorní králíci“ usnout.

Reklama ve snech
Reklama ve snech


Doporučujeme: Podvodníci zneužívají Google reklamy k velkým krádežím kryptoměn


Sny s plechovkami piva Coors

Sama Bobbi Gouldová následně potvrdila, že se ji zdály minimálně dva sny, ve kterých viděla produkty Coors. Na tom prvním prý skákala na pogu a kolem ní se objevovaly nápoje značky Coors. V druhém snu zase letěla letadlem a na davy pod sebou shazovala plechovky piva.

Podle výpovědi svědků sice experiment zafungoval a skutečně se jim zdálo o produktech Coors, reklama do snu ale vůbec dobře nezapadala a ihned po probuzení bylo všem jasné, že sny se neodehrávají přirozeně.

V minulosti již bylo testováno

Futurism.com uvádí, že se přitom nejedná o vůbec první případ toho, kdy by se nějaká komerční firma snažila nasadit reklamu lidem do snů. V průběhu loňského roku se uskutečnilo několik experimentů, které prováděly marketéři firem Microsoft nebo Burger King. A využívali přitom stejné prostředky, a sice přehrávání audio a video záznamu před, nebo rovnou během spánku.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Jakub Fišer - Redaktor

Bývalý redaktor webu Inteligentnisvet.cz.


Komentáře


Nejnovější články