Muskovo převzetí Twitteru vloni na podzim spustilo zajímavý, takřka dominový efekt. Jednak to byl vcelku dramatický odchod některých významných uživatelů, automobilek a dalších důležitých firem z do té doby velmi populární sociální sítě, jednak tato akvizice rovněž odkryla velmi prapodivné zákulisní praktiky, jež veřejnosti nebyly dvakrát po chuti.
V Elonu Muskovi to vře
V reakci na – řekněme – klesající oblibu se na trhu se sociálními aplikacemi začali objevovat noví hráči. Obecně spíše „no name“, avšak jiní poměrně etablovaní a někteří nebývale silní. Jedním z nich je třeba Meta, mateřská společnost globálních platforem WhatsApp, Instagram nebo Facebook.
Právě ta stojí za aktuálně horkou novinkou Threads, což je de facto identická mikroblogovací služba jako Twitter. A tomu odpovídá i totožný layout nebo způsob komunikace apod.
A právě ta, až do jisté míry okatá věrnost, je v mnoha aspektech vcelku zásadním problémem, jenž prý naplno spustil stavidla Muskovy kritiky. Šéf Twitteru i Tesly nový počin nese jen velmi nelibě. Ve vzduchu dokonce visí údajná žaloba. „Konkurence je v pořádku, podvádění ne,“ reagoval před pár dny na vcelku raketový nástup Meta Threads, informuje britský Independent.
Pak byl sice o něco sdílnější, přesto některé věty neopomenul zabalit pořádnou třaskavinou. Když pomineme velmi povědomý design, je to samotný koncept, který si dle Muska hraje na Twitter, ale ve skutečnosti je to jen Instagram bez obrázků, invence a čehokoliv originálního.
Na to konto neváhal Marka Zuckerberga onálepkovat slovem „paroháč“, což je expresivní výraz pro klamaného manžela. Kontext je však nejasný, tudíž těžko lze předjímat, na co Musk narážel. Nicméně, bez ohledu na okolnosti, situace prozatím nahrává do karet Threads, protože platforma hlásí téměř 100 milionů aktivních uživatelů.