Jak již bylo nastíněno v krátkém perexu, umělá inteligence hýbe nejen technologickým světem. Jde o fenomén posledních měsíců, to je jisté. Přitom je to tak trochu paradox. Proč? Protože AI mezi námi je už hezkou řádku let. Problém je jen v tom, že zatímco dříve byla součástí jen úzkého okruhu odborníků, nyní má bezprostřední dopad jak na jednotlivce, tak skupiny.
Umělá inteligence je tady
Umělá inteligence se zkrátka začíná promítat do všech důležitých oborů a nezbývá než doufat, že ku prospěchu člověka. Zatímco v některých odvětvích ji vítají s otevřenou náručí, někde je tomu přesně obráceně. A pokud jde o design a tvůrčí činnost, tam to platí dvojnásob.
Potíž není ani tak v tom, že AI začíná – jak se lidově říká – fušovat umělcům do řemesla, ale v tom, že zde existují poměrně zásadní otázky z pohledu možného porušení autorských práv a ochrany duševního vlastnictví.
V tomto kontextu se snaží etablované brandy s nastalou situací popasovat po svém. Adobe se zprvu AI víceméně bránilo, ale pak usoudilo, a dost možná, že jde o prozíravý tah. Po nedávné implementaci nástroje Firefly si pro kreativce přichystalo další překvapení, informuje server Business Insider.
Podnik totiž testuje zbrusu novou funkci Generative Fill, jež by měla fungovat na principu generativní umělé inteligence. V rámci pokynu „Generovat“ by tak uživatel vybral oblast, kterou chce v rámci svého díla dotvořit a Photoshop obstará zbytek. V tento okamžik nástroj není určen ke komerčním účelům, ale ze zákulisí zaznívá, že i tento krok je na pořadu dne.
Bez ohledu na pokročilé možnosti se však znovu skloňuje téma autorství apod. Adobe potvrdilo, že novinka vychází jen z vlastní fotobanky Stock, případně dalšího veřejně dostupného obsahu. Dalším prvkem, jež bude důkazem, že na výsledném díle se podílela i AI, by měl být speciální vodoznak.