Umělá inteligence je bez velkého přehánění v současném technologickém světě naprostým fenoménem. Svým způsobem je to vlastně paradox, protože se s ní ve větších či menších obměnách setkáváme celou řadu let. Jenže její dopad v kontextu běžného smrtelníka byl minimální. To se rapidně změnilo s nejnovějším nástrojem od společnosti OpenAI.
Přelomová umělá inteligence
ChatGPT obrátil život jednotlivců i zavedených podniků doslova naruby. A také ukázal, jaké možnosti umělá inteligence nabízí v každodenním životě. Vědci také rádi poukazují na nejrůznější teoretické modely, jež predikují, v jakých konkrétních odvětvích může v dohledné době AI plnohodnotně zastoupit člověka apod.
Těch aspektů, jež se mohou s jejím rozšířením v budoucnu formovat, je jistě celá řada; jak těch pozitivních, tak negativních. Každopádně jedno je jisté – tato technologie nejspíš zásadně změní chování uživatelů.
A také jsme několikrát avizovali, že nástup AI může do značné míry ovlivnit i firemní politiku. Naposledy jsme se tomuto tématu věnovali v souvislosti se sérií vyhazovů, ke kterým přistoupil jeden populární herní web.
Ten se rozhodl na hodinu propustit přibližně 50 lidí, což byla zhruba polovina původního redakčního týmu. Ty nahradila umělá inteligence, jež „píše“ příspěvky a další články s mnohem vyšší kadencí než tomu bylo doposud. Ty uvozovky v předchozí větě byly u slova píše dány záměrně. Přestože si majitelé serveru mnou ruce, kvalita obsahu je – slovy čtenářů – vcelku nevalná.
Hlavně rychle zbohatnout
A jak informujeFuturism.com, ani v nejmenším nejde o ojedinělý případ, nýbrž momentálně jeden z mnoha. Počet webů, které k vytváření obsahu využívají pouze umělou inteligenci, roste jako houby po dešti.
Důvodem je vidina rychlého zisku jednak díky frekvenci, s jakou jsou schopné platformy ChatGPT apod. psát, jednak snaha mít tím pádem k dispozici co nejvíce „reklamního prostoru“, tj. čím více příspěvků, tím více reklam. Samozřejmě, aby to celé takto fungovalo, musí články někdo číst.
Futurism.com uvádí, že spousta předních analytiků pozoruje velmi zajímavý jev. Z odkazových profilů takových webů se začíná utvářet nekontrolovaný slepenec, v němž figurují i velké banky nebo renomované společnosti. A jak se zdá, tento nový trend nevadí ani Googlu. Experti z NewsGuard upozorňují, že v 90 % případů na čtenáře vyskakují právě jeho reklamy.