Společnost Google se teď hodně zaměřuje na budoucnost a udržitelnost
Tentokrát jde o klimatické změny a globální oteplování
Kdo bude tato vědecká fakta popírat, nebude vydělávat na reklamě
Internetový gigant Google má hodně velkou moc, pokud jde o distribuci informací lidem. Nejen v tom dobrém slova smyslu, ale i v tom špatném. Už několikrát musela společnost řešit dezinformace, naposledy kolem očkování proti covidu.
Google zatočí s popírači klimatických změn
„Dnes oznamujeme nové zásady zpeněžení pro inzerenty, vydavatele a tvůrce YouTube, které zakážou reklamy a zpeněžení obsahu, který je v rozporu se zavedenou vědeckou shodou ohledně existence a příčin změny klimatu,“ uvedl tým Google Ads
„To zahrnuje obsah označující změnu klimatu jako podvod nebo tvrzení popírající, že dlouhodobé trendy ukazují, že se globální klima otepluje, a tvrzení popírající, že ke změně klimatu přispívají emise skleníkových plynů nebo lidská činnost,”píše se v dokumentu Googlu.
YouTube nebude vydělávat těm, kteří šíří dezinformace
Google tedy nebude posílat ani korunu těm, kteří jdou proti klimatickým změnám, obvykle právě kvůli tomu, že je to něco, co lidé chtějí slyšet a co může snadno vydělávat, protože je to něco bulvárního. Reklamy tedy přestane Google zobrazovat u videí popírajících klimatické změny či globální oteplování.
Bude zajímavé sledovat, jak se to bude Googlu dařit spravovat a hlídat, protože obsahu je vytvářeno každou vteřinou neuvěřitelné množství. Půjde tedy o kombinaci automatizovaných nástrojů a lidské práce.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.